Laatste 2 borstvoedingen afbouwen

Ben toen Jasper ongeveer 5 maanden was begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Ik geef nu nog twee keer bv, de 1ste en de laatste voeding. Sinds maandag heb ik de enerlaatste voeding laten vallen.
Nou vraag ik me af hoe ik die laatste twee bv moet laten vervallen? De laastet voeding krijgt hij rond 21.30 uur. M'n borsten voelen dan wel vrij gespannen aan en ben dan echt blij dat hij gaat drinken. Hoe kan ik dan zometeen de laatste voeding laten vallen en helemaal tot de volgende ochtend moeten wachten. Volgens mij knallen ze dan!! Zou graag horen hoe dit het beste afgebouwd kan worden. Wil de 1ste voeding 's ochtends trouwens nog minimaal een paar weken bv blijven geven.

Groetjes Annelies

Het lijkt inderdaad een goed plan om de avondvoeding te laten vallen ipv de ochtendvoeding. Want als je rust maak je meer bv aan, en dat is dus vooral 's nachts.
Zoals je nu aangeeft ben je 's avonds "goed gevuld". Het lijkt er op dat je lichaam zich dus nog niet goed heeft aangepast aan vraag en aanbod. Als je 's avonds soepele borsten hebt, dan zou ik starten om de avondvoeding te laten vallen.
Hopenlijk heb je hier iets aan en gaat het goed. Mocht je toch te veel druk ervaren voor het slapen gaan, dan kan je de ergste druk er af kolven.
Succes!

Terug
Bovenaan