Laatste avondfles

Weet iemand vanaf wanneer de laatste avondfles (met rijstebloem) vervalt? Ons zoontje van tien maanden slaapt sindskort na het avondeten gewoon door. Super fijn natuurlijk, maar krijgt hij dan wel genoeg voeding/water? Wie heeft hier ervaring mee?
 
Hoi hoi,

Ja hoor met 10 maanden mogen ze nog 2 a 3 flessen. En wij zaten op een gegeven moment op !.
Wel vitamine D gaan geven.
En vooral lekker laten slapen! ;-)

Liefs moi
 
Dank voor je reactie! :)
Wij geven nu 's ochtends pap (180cc), fruit, tussendemiddag boterham met flesje melk (150cc), eventueel tussendoortje met water en 's avonds bij het eten wat water en dan afhankelijk of hij doorslaapt de laatste fles (180cc). Die laatste zal dus waarschijnlijk binnenkort helemaal vervallen. Vitamine D krijgen ze toch pas wanneer je overgaat op gewone melk (ipv opvolgmelk)?
 
Onze zoon is nu 8 maanden,en hij wil in de avond zelf geen fles meer,hij slaapt gewoon door!
Hij krijgt in de ochtend pap, dan fruit en in de middag nog een fles met brood/cracotte/rijstewafel.
en dan zijn avondeten met een toetjes(yoghurt of kwark)

Hij wilde het ineens niet meer,dus wij niet meer aangeboden,en hij slaapt nu van half 7 tot 7...

Bij het cb zeiden ze dat 2 flessen voldoene is en dat je gedurende de dag nog thee(groene)/water kan/mag aanbieden.
 
Hoi,

Mijn dochter is nu 19,5 maand en krijgt voor het slapengaan nog altijd een klein beetje warme melk. En die krijgt ze ook nog uit de fles. Gewoon omdat ze het nog zo fijn vind. Verder is ze nu bijna van de rietjesbeker af en over op de gewone beker. Ik vind het zelf ook een fijn idee dat ze nog even wat warms in de buik heeft voor het slapengaan. Als ze een keertje geen avondeten wil dan geven we haar een papfles met bambix zodat ze wel doorslaapt.
Gewoon doen wat bij jou en je kind het beste werkt.
Succes!
 
Hoi

Vitamine D krijg je ook als je kindje minder flessen drinkt dan aanbevolen door het CB.
En op zich als je kindje meer en meer met jullie mee eet is dan alleen maar prima dat is je uitgaans punt toch ook?

Vitamine D gebruik ik al een hele tijd hier! Tot de lente en dan zijn wij zoveel buiten dat het niet noodzakelijk is.
 
Hoi

Vitamine D krijg je ook als je kindje minder flessen drinkt dan aanbevolen door het CB.
En op zich als je kindje meer en meer met jullie mee eet is dan alleen maar prima dat is je uitgaans punt toch ook?

Vitamine D gebruik ik al een hele tijd hier! Tot de lente en dan zijn wij zoveel buiten dat het niet noodzakelijk is.
 
Terug
Bovenaan