Laatste avondvoeding van 22.30 uur

Hi,

Mijn dochter van 10 weken krijgt om 22.30 uur haar laatste flesje van 165cc. Om 18.30 uur (ongeveer) krijgt ze ook nog een flesje en daarna gaat ze lekker naar haar bedje. Ze slaapt dan heerlijk, maar om 22.30 uur moet ik haar echt wakker maken en ze ligt dan ook echt diep te slapen. Dus het duurt even voordat ze echt wakker wordt.

Wat heel vervelend is, is dat ze dan ontzettend gaat slikken en zowat stikt in haar eigen spuug. Tenminste daar lijkt het op. Voor deze laatste fles verschoon ik haar ook altijd nog even, want vaak heeft ze dan gepoept. Ook op het aankleedkussen ligt ze dan zo te slikken en te kokhalzen, het echt zielig en ook best eng. Soms krijgt ze gewoon geen lucht.

Volgens de richtlijnen moet ze nog wel steeds 5 flessen hebben, waardoor ik haar toch echt wakker moet maken. Ze is nog te klein om over te gaan op 4 flessen volgens mij.

Wie herkent dit ook bij zijn eigen kindje en heeft misschien een goede tip voor mij?

Groetjes
Brootje

Hoi,
Wij hadden daar ook zo een problemen mee om haar wakker te krijgen voor de laatste fles rond 23 u.Op een gegeven moment hebben we haar laten slapen totdat ze wakker werd,dat was rond 3 uur `s nachts en dat  werd steeds later. Vannacht heb ik haar heel even om 5 u gehoord en toen werd ze pas om 7.30 wakker.Ze krijgt `s avonds rond 19.15 haar fles.Word ze echt `s nachts wakker dat kan wel eens rond 4/5 uur dan geef ik haar een halve fles en slaapt ze nog verder.Maar dat gebeurt nog maar zelden.Ze is nu 12 en halve week.We zijn dit gaan doen rond de 8/9 wkn ,dus krijgt ze maar 4 flessen soms dus 4 en halve.Ze krijgt wel 3 keer 220 en klaatste 230 aangeboden.Soms driknt ze alles op en soms niet.Ze groeit goed dus...
Groetjes Gaby

Wij hebben dat ook bij onze dochter (15 weken). Ze krijgt rond 18.30 uur (soms eerder) haar fles en dan moeten we haar om 22.30 uur de laatste fles geven, maar dat doet ze dus slapend. Ik moet dan wel zorgen dat de speen in haar mondje blijft anders krijg ik deze er niet meer in. Als ze klaar is laat ik haar even rechtop zitten ivm spugen en dan gelijk weer naar bed. Als ze dan nog slaapt verschoon ik haar ook niet.

Oke, dat is iets om te proberen. Ik had net het CB gebeld, maar die hebben ook niet echt een oplossing. Ze is nog te klein om over te stappen op 4 voedingen. Ze adviseerde ook om dan te proberen om die 5 flessen te verdelen voor 19.00 uur! Maar an het er natuurlijk geen garantie dat ze 's nachts dan gaat doorslapen. Ze opperde ook om haar die voeding van 22.30 uur niet te geven en dan maar te kijken wanneer ze 's nachts komt. Kijk, daar zitten we nu ook niet op te wachten, omdat ik volgende week weer ga werken!

Als je haar dan zo slapend voedt, blijft ze dan ook slapen en heb je dan niet meer dat zij zich zo verslikt en zowat stikt?

Ik neem haar altijd mee naar beneden voor de laatste voeding.
De ene keer wordt ze wel wakker de andere keer niet.
Als ze wakker wordt praten we ook gewoon tegen haar en
verschoon ik haar luier. Daarna weer naar bed en vaak slaapt
ze gelijk weer verder zonder te huilen.

Ook wij hebben het probleem met die laatste fles. Tijn is nu 6,5 week en die voor die laatste fles moet hij echt van ver komen. Om half 7 7 uur krijgt hij een fles en daarna gaat hij naar bed en valt dan ook eigelijk gelijk in slaap. Om half 11, 11 uur is het tijd voor de volgende fles. ik verschoon hem eerst en geef hem dan zijn fles op zijn kamertje in het donker. Hij wordt uiteindelijk wel wakker maar hij heeft gewoon geen honger. Ik krijg er met moeite 80 en soms 90 cc in. Dan nog even een boertje en dan weer het bed in. Hij slaapt dan tot de volgende morgen tegen 7 uur. Hij is wel vaak even om half 6 wakker, maar dan helpen een schone luier en een speentje.
Overdag drinkt hij trouwens flessen met 150cc water + voeding. oh ja hij weegt bijna 5,5 kilo.
Groetjes danielle

Terug
Bovenaan