Laatste (borst)voeding van 23.00 uur

A

Anoniem

Guest
Dag,

Onze dochter van 4,5 maand krijgt borstvoeding. Voor de laatste voeding maak ik haar steeds wakker tussen 22.30 en 23.00 uur. Meestal is ze dan in een diepe slaap, maar ze wordt wel wakker als ik haar oppak. Ook drinkt ze naar mijn idee maar heel weinig: eerst een minuut of 2 gewoon drinken en vervolgens af en toe in haar slaap een teug. Ze drinkt bij deze voeding ook maar uit 1 borst, terwijl de rest van de voedingen uit 2 borsten komt.
Ik vraag me nu af of ik die voeding van 23.00 uur gewoon weg kan laten. De een na laatste krijgt ze rond 19.15 uur. Ik kan het natuurlijk gewoon een keertje proberen, maar vind het ook wat eng. Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij kv kun je een paar lepels Nutrix door die fles van 19.00 uur doen, maar ja, dat lukt bij bv natuurlijk niet. Ik kan moeilijk zelf een paar lepels rijstebloem innemen...:)
Ze krijgt met die late voedingen 5 voedingen per dag. Klopt het dat je met borstvoeding hier niet onder mag gaan zitten en ze met 4 voedingen te weinig krijgen?

Groeten,
Wilmi

hoi wilmi,

Mijn zoontje is 6 maanden en de laatste borstvoeding om 22.00 slaapt hij ook als een roosje. Ik dacht: dan 4 voedingen en die late eraf. Maar toen werd hij elke nacht om 3-4 uur wakker, en dat wilde ik nou ook weer niet. Als hij savonds krijgt om 22.00 uur slaapt hij namelijk wel de hele nacht door tot 6 uur. Je kunt ook je tijden overdag iets verzetten zodat je uitkomt om ong. 20.oo uur savonds. Maar zonder  fruithapje vind ik 4 toch net nog te weinig, voor mijn gevoel. Je kunt de late voeding ook wat eerder geven(22.00). Kun je zelf lekker op tijd gaan slapen.
Ik mag nu ook fruit en groente erbij geven, maar daar moet ie nog helemaal niks van hebben. Hij houd zn kaken stijf op elkaar. Dus ik ben lekker aan het knoeien met mijn tijden. Ik geeft nu 6, 10, 14, 18, 22 borstvoeding. en tussendoor wat fruit. Dan schuif ik een bv iets door. Ik denk dat dit mijn nieuwe schema gaat worden:(6bv, 9.30-fruit, 11.30bv, 15.30bv, 18.00groente, 20.00 bv)
Je moet gewoon doen waar je zelf het prettigst bij voelt.   Succes!

Ik weet niet hoe het bij bv zit, maar als jij het gevoel hebt dat hij zonder die laatste bv kan, zou ik het gewoon proberen hoor!
Is inderdaad eng (ik geef fv en heb ook een paar weken getwijfeld of ik het zou doen of niet ) maar het kan best dat hij/zij (sorrie weet het even niet meer...) gewoon lekker doorslaapt. Zo niet, dan geef je de avond daarna toch gewoon weer de laatste bv!
Of inderdaad schuiven met de tijden, zodat je bijvoorbeeld om 21.00 ofzo uitkomt, kan je weer eens lekker vroeg naar bed!

Mijn dochtertje moesten we ook telkens uit een diepe slaap halen. Ik denk dat zij ook ongeveer zo oud was en we het gewoon geprobeerd hebben. Wel de voedingen overdag een beetje verschoven zodat ze toch nog op 5 keer BV uit kwam.
Maakte haar niks uit en sliep als een roosje tot de volgende ochtend half 9. Nu is ze bijna 7 maanden en doet dat nogsteeds.

hoi,
ik zou het gewoon een keer proberen als ik jou was. Jasmijn was 4 maanden toen ik die 5e bv weg liet.
Ze werd niet eens vroeger wakker dan anders!
Ze ging steeds huilen als ik haar om 22.00 uur wakker maakte uit haar diepe slaap, dus toen heb ik het gewon een keer geprobeed.
Inmiddels is ze 7 maanden en ze is kern gezond geloof k!
groeten Elke

Terug
Bovenaan