Laatste borstvoeding afkolven?

Hoi weet iemand of je het laatste restje voeding wat in je borst zit als je gestopt bent met borstvoeding af moet kolven, of dat het vanzelf weggaat. Ik zit namelijk nu al drie dagen met een zware en soms pijnlijke borst. Maar ben bang dat als ik ga kolven het weer opgewekt wordt...
 
Hoi Ilona,
Wat is wijsheid? Begin je wel de volgende voeding met de borst die hij/zij als laatste gehad heeft?
In principe heb je wel kans dat je meer voeding gaat maken. Maar misschien heb je wel een verstopping in 1 van je klieren zitten. Let in ieder geval goed op dat er geen harde rode plekken op je borst zitten, dat zou kunnen duiden op een borstontsteking. Heb je er wel harde plekken in zitten, probeer die dan onder de douche weg te masseren.
Maar ik ben maar gewoon moeder en geen deskundige....
Veel succes
groetjes Esther
 
hoi bedankt voor je snelle reactie. Even een puntje, ik bedoel dat ik helemaal gestopt ben met borstvoeding. maar heb niet het idee dat het leeg raakt aan 1 kant. De andere wordt wel wat minder. iemand hier misschien ervaring mee?
 
Ikke weer,
Ik ben al drie keer gestopt, mijn 4e kind krijgt nog steeds borstvoeding. Maar ik heb nooit gehad dat ik het idee had dat er nog iets zat. Heb je het wel langzaam afgebouwd? Misschien is het anders toch een idee om even advies aan je huisarts te vragen. Ik heb het na mijn 2e trouwens wel gehad dat ik na ruim een maand nog steeds een pijnlijke borst had. Daar is toen een echo van gemaakt maar er was niets op te zien. De pijn was na een maand of twee verdwenen.
Hier heb je nog niet veel aan hè?
Nogmaals succes!
 
Je moet heel erg oppassen voor een borstontsteking!! Heb je al gecheckt of je geen rode plekken hebt?
Het beste kun je de stuwing een beetje wegkolven, even de druk van de tepel. Wanneer je dat blijft doen gaat je produktie omlaag en hoef je op een gegeven moment niet meer te kolven omdat je geen stuwing meer zult voelen.
Succes.
 
Teon ik afbouwde met kolfen, heb ik dat geleidelijk gedaan. Ik deed er normaal 5 op een dag. Met afbouwen eerst nr. 4 weggelaten, als dat goed ging nr 2, dan 3 en toen deed ik het nog een paar dagen als ik het niet meer uithield. Ik was met een week klaar, maar heb nog wel lang "nagelekt". En koude compressen tegen de pijn. De nachten waren het ergst, alleen op je rug kunnen liggen.
 
Terug
Bovenaan