Laatste Borstvoeding ook afbouwen?

Hallo,

Ons zoontje Tom 7,5 maanden oud.
Krijgt alleen om half 8 'savonds nog borstvoeding, ik heb zelf het idee dat ik niet meer genoeg aanmaak voor hem.

Ik wil daarom geheel stoppen, vorige week heb ik de bv van de ochtent afgebouwd.
Het afbouwen ging verder helemaal goed.

Alleen nu vraag ik me af hoe het nu moet met de laatste voeding die ik nog geef...
Moet ik kolven als de 'spanning' te groot word? Om borstontstekingen te voorkomen?
Moet ik het gewoon laten zitten...
Hellup!! :)

NENS

Als je helemaal wilt stoppen met de borstvoeding kun je het beste als de druk te hoog wordt heel iets afkolven en goed je borst masseren naar de tepel toe als je aan het kolven bent. En wat ik ook wel deed is onder de douche wat melk er uit masseren zodat de ergste druk eraf is.
Ik heb mijn borstvoeding zonder problemen afgebouwd op deze manier.
Succes.

ps Wat ik ook nog deed met de laatste voeding is, wel nog even de borst geven omdat mijn zoontje het zo fijn vond en dan de fles na. (als je niet meer genoeg voeding hebt).

Hé meid,

Misschien kun je iedere keer steeds een kortere tijd aanleggen.
Op die manier maak je minder aan, denk ik.
In ieder geval zo werkte het bij mij, maar ik ben weer aangeteld toen ik borstvoeding gaf, dus liep sowieso kei terug.
X

Ik heb 6,5 mnd gekolfd en mijn ervaring is zo.

Na maanden volledig voeden ben ik naar 2x per dag gegaan. 1 wk later 1x en de week erna had ik er genoeg van. Ik heb op zaterdagavond 125cc gekolfd en toen accuut gestopt. na 1 week wat lekkage en 8dg later was het weg.

TIP: gedurende een aantal dagen, te beginnen de dag dat je de laatste keer gaat voeden, minder drinken en zoogcompressen gebruiken. Als je blijft kolven, blijft je lichaam aanmaken en kom je er dus nooit vanaf.

LET OP: Je lichaam is gewend om veel voeding om te zetten en te verbranden. Als je stopt, en het zelfde blijft eten, kan je weer aankomen. Ik ben 4kg aangekomen toen ik stopte. Let dus op wat je eet. De eerste dagen zul je het hongergevoel moeten onderdrukken en wat meer water drinken (niet te veel ivm stuwing) ipv een boterham. Laat de dropjes en chips even in de kast liggen. Vraag je partner om de 1ste 2 weken mee te doen om een goed begin te maken. Ook uit eigenbelang, want hij wil ook een slanke vrouw. Niet meteen aan de alcohol, want daar zitten heel veel kcal in.

Succes. Ik hoop dat je het beter doet dan ik bij gebrek aan kennis. Als je steun wilt, kan je me mailen: mabtruijens-schoon@chello.nl

Groetjes, MariskaT en Immeine 59 wk + 3 dg

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, en tips!

Ik wil alleen even inhaken, op afvallen, wat mijn man wil, eigenbelang, een slanke vrouw e.d.
Ik vind dat er totaal niets mee te maken hebben, mijn man vind mij goed zoals ik ben... of ik nou dunner ben, of dikker...

Ik vind het nogal raar, om er een stelling in te gooien,
terwijl dit voor iedereen anders is. Je kan hier mensen erg onzeker mee maken.

Ik ben volslank, het is gewoon mijn lichaamsbouw, dik ben ik niet, maar hoe slank ik ook mag zijn/worden, tevreden ben ik nooit. Maar gelukkig heb ik een hele lieve man, die me mooi vind zoals ik ben, of ik nou net uit bed kom, of opgedirkt ben, of ik aan het bevallen ben, of met een uitgezakt buikje zit na de zwangerschap.. hij vind me mooi.

Maar buitendat! erg bedankt! ik denk wel dat ik hier wat mee kan.

Volgens mij was het gewoon een goedbedoelde tip van Mariska. Weliswaar ongevraagd, dus misschien niet zo tactisch, maar ik hou em in mn achterhoofd voor wanneer ik ga stoppen!

Dan nog... wil ik er een reactie tegenaan gooien... in één keer met laatste voeding stoppen is vragen om problemen! Minder drinken is niet goed voor je eigen nieren, dus geen optie.

Rustig stoppen is de beste manier. Dus eerst afbouwen tot één voeding, daarna die ene voeding als het kan om de dag geven, dan om de twee dagen.... maar pas verder afbouwen als stuwing NIET pijnlijk is. Luister naar je lichaam, je zit niet te wachten op een borstonsteking of erger nog een abces!

En tuurlijk... je kan op je voedingspatroon letten om "aankomen" te voorkomen, maar pleeg geen roofbouw op je lichaam! Je hebt immers wel een ukkie om voor te zorgen, of dat ukkie nog borstvoeding krijgt of niet!

Bouw met beleid af! Is beter voor je kind, is beter voor jezelf, is beter voor je borsten en dus ook voor je echtgenoot.

Groetjes Nynke
borstvoeden.info

Terug
Bovenaan