Laatste controles

Afgelopen maandag was ik op controle bij mijn gynaecoloog en ik was toen 36,2 weken zwanger. Nou hoe ik dus pas terug te komen op 23 september, dat is dus 2,5 weken later! Is dit niet een beetje lang voor de laatste weken? Dan zit ik al op ruim 38 weken? Kan iemand mij vertellen wat er normaal is en hoe dit gaat als je bij een verloskundige loopt? Ik vind het namelijk toch een beetje eng als er zoveel tijd tussen zit nu, ook al gaat het hartstikke goed met mijn zwangerschap.
Alvast bedankt, Femke
 
Ik ben zelf pas 14,3 weken zwanger van de eerste, dus heel veel ervaring heb ik nog niet op dit gebied. Ik heb wel begrepen dat de laatste weken van de zwangerschap ik wekelijks terug moet komen, zeker de laatste 6-8 weken. Maar misschien is het bij iedereen wel anders. Ik zou me niet al te druk maken erover, de kans dat er iets misgaat in dit stadium is natuurlijk heeel erg klein. En mocht er iets zijn waar je je onzeker over voelt dan kan je je VK toch altijd bellen?! Succes straks met de bevalling en een heel gezond kindje toegwenst!
 
Halloo! is inderdad een beetje lang want vanaf week 37 moet je elke week dus ik zou gewoon bellen en zeggen dat je eerder wilt hierna moeten ze wel luisteren ik had het zelfde probleem bij ons was het in het begin 6 weken terwijl ik in het noorden om de 4 weken voor controle moest ik heb het toen mijn angst uitgesproken en mocht gewoon eerder komen maar dat was meer de begin maanden op het laatst is het zo dat je bloeddruk veel sneller omhoog kan gaan dus ja ik zou gaan bellen en eisen om in iedergeval een andere afspraak te maken. Nou suc6 gr katinka
 
Hoi,

Ik sta zelf ook onder controle bij de gynaecoloog en vanaf 36 weken moet ik wekelijks op controle. Misschien dat de gynaecoloog niet op zat te letten want volgens mij moet je nu toch echt elke week komen. Ik zou ook nog eventjes bellen hierover.
groetjes, Jane 38+5
 
Hoi,

Ik zit bij verloskundige en ik heb met 36 weken laatste controle gehad, volgende week moet (mag) ik weer en dan ben ik 38 weken, daarna elke week controle. Het zal wel verschillen per praktijk / ziekenhuis en ook hoe de zwangerschap verloopt natuurlijk. Bij mij is steeds alles ok, geen klachten enzo.

Groetjes, Nana 37+3.
 
Bedankt voor jullie berichtjes!

Ik heb inmiddels met het ziekenhuis contact gehad en zij waren erg verbaasd dat ik me er druk over maakte. Het ging toch maar over 2 weekjes? Tja .... Ik probeer me dan ook maar niet druk te maken en houd mijn gezondheid goed in de gaten. Zodra ik ook maar iets raars voel dan bel ik ze gewoon direct.

Groetjes, Femke
 
Ja, zo gaat dat helaas in Nederland Femke. Officieel moet je de laatste 4 weken iedere week komen, maar als er drukte is, kan er rustig 2 weken overheen gaan en dan moet je zelf stampei gaan schoppen. Bij ons was het precies hetzelfde door de gehele zwangerschap heen en iets als de eerste controle vindt plaats als je ruim, ruim 13 weken bent. Ook zoiets waardeloos. Dus als je de pech hebt kom je er met 13,5 week achter dat je helemaal niet meer zwanger bent en dat je lichaam het niet heeft afgestoten.
 
Terug
Bovenaan