Laatste dag verlof (snik)

Nou, dat was het dan.... De laatste dag van mijn zwangerschapsverlof. Ik vind het wel moeilijk hoor. Mijn dochter is nu 12 weken oud en gaat morgen de hele dag naar de gastouder. Ben benieuwd of ik het drooghoud bij de bushalte.

Het is een heel dubbel gevoel: aan de ene kant wil je lekker thuis blijven en trutten met je baby. Juist nu worden ze zo leuk: lekkere babbelen enzo. En aan de andere kant is het ook wel weer leuk om aan de slag te gaan en weer eens even wat anders aan je hoofd dan flesjes, poepluiers en slaapjes.

We gaan het wel merken morgen.

Oooh, ik weet hoe je je voelt! Mijn laatste dag is morgen.
Heb er best wat moeite mee, het is een combinatie van mijn kind weg moeten brengen, weer moeten werken (ik werk op 35 km van huis, altijd file en ik werk 10 uur inclusief pauze). Ben dus echt bijna 12 uur van huis.
We zien wel hoe het gaat, hoop dat kolfen op mijn werk ook goed gaat.

Gelukkig zijn we niet de enige!

Groetjes Fennie en Jente (14 weken)

.. Zo zag ik eruit de avond voor mijn eerste werkdag! En na een paar dagen zit het me nog steeds niet lekker dat ik weer aan het werk ben. Ik zou het liefste echt bij mijn kleintje blijven. Onder de mensen kom ik toch wel, dus daar hoef ik niet voor te werken, maar om mijn  salaris op te geven, dat vind ik nu nog een te grote stap.
Maar goed, volgens mij ben ik een uitzondering. De meesten zijn na hun eerste werkdag super enthousiast. Blij dat ze toch weer een beetje hun oude leven terugkrijgen. Dus dat zal voor jou ook wel zo zijn joh ! Veel succes morgen.

Gr Claudia

Hoi,
Ik heb nog een klein 3 wkn vrij en dan weer beginnen,maar ik moet er niet aan denken,bah,18 uur per week.Mijn meisje die uren niet zien.....bah bah bah.Maar ik kan helaas niet stoppen met werken,wij hebben salaris nodig.Of ik helemaal zou willen stoppen,misschien niet maar flink wat uren minder werken....ja dat zou ik willen...maar ja.
Groetjes Gaby

Ik heb de luxe dat ik m'n vakantiedagen had opgespaard voor na m'n verlof dus ik plak er nog 4 weken aan vast. En daarna ga ik 3 dagen werken en mijn man ook, dus dan hoef ik  m'n kleine niet weg te brengen. Alleen 1 dag naar m'n schoonmoeder, maar dat is vlak bij m'n werk, dus als ik het niet trek ga ik gewoon bij haar lunchen! (of ik vraag of ze even lekker gaat wandelen, en dan wel mijn kant op! haha)
Heel veel sterkte morgen!
Mocht het kolven niet goed lukken op je werk, er bestaat een neusspray die het toeschietreflex een boost geeft, zodat het makkelijker gaat. Kan je gewoon aan je huisarts vragen. Is heel bekend (weet alleen de naam even niet meer, je kan even googlen)
Liefs Phira

Mijn vriend houdt ernstig rekening mee dat ik vanavond absoluut niet te genieten ben. Het wordt trouwens morgenochtend ook spannend om iedereen op tijd de deur uit te krijgen. We hebben het plan wel steeds besproken, maar nu nog in de praktijk. Ik moet even over zevenen de deur uit om op tijd bij de opvang te zijn. Als ik tijd heb morgenavond dan laat ik even weten hoe het is gegaan!

Ben ik dan de enige die weer zin heeft om te gaan werken?
Ik heb vandaag ook mijn laatste dag, maar ik heb er morgen echt wel weer zin in hoor. Mijn moeder wordt oppas oma. Weet ik zeker dat hij in goede handen is. Ze komt lekker op tijd zodat ik me rustig kan douche en aankleden.
Ik denk dat dat ook wel scheelt voorbij dat je je kleintje weg moet brengen.
Iedereen veel succes met de eerste werkdag, en geniet nog van de vrije dagen
Liefs Ellen

Nee hoor Ellen. Ik was ook blij dat ik weer aan de slag kon. Ik werk 12 uurtjes in de week en ik vind het heerlijk. Ik ben er tijdens mijn verlof wel achter gekomen dat ik geen goede fulltime moeder zou zijn. Het kringetje wordt dan zo klein!! Ik hou heel veel van mijn kindjes, maar ik vind het ook fijn om mezelf te zijn en niet alleen moeder van....
Gewoon een ander praatje, andere mensen om me heen.. Niet alleen luiers verschonen, flesjes geven en naar school lopen!!

Groejtes Prutske

Terug
Bovenaan