Laatste fles 300cc maken?!?

<p>Goedenmiddag lieve mede-moeders, </p><p>Ik zit met een dilemma; zoon G eet vanaf zijn geboorte al veel meer dan eigenlijk hoort. Na de eerste maand borstvoeding, zie om de 5 minuten aanleggen, zijn we op advies van CB overgestapt op flesvoeding waarna we na 2 weken wéér zijn overgestapt op Nutrilon Forte voeding. Hij zat met 6 weken op bijna een liter per dag en dit was ook écht honger.</p><p>Met 3 maanden al begonnen met bijvoeding, ook in overleg met CB, hij at met 3.5 maand dus:</p><p>5 flessen van 200cc (180cc+6scheppen). Rond 10 uur kreeg hij een fruithapje, een hele peer gaat er met gemak in, en krijgt hij rond een uur of 5 een groentehapje waar een kwart bloemkool ook met gemak erin ging. Nu is zijn eerste fles ook een ontbijtpap fles, en is zijn laatste fles gemend met rijstebloempap. </p><p>Sinds hij nu bijna 5 maanden is zit hij op de 4 flessen van 210 en de rest is allemaal hetzelfde gebleven behalve dat zijn laatste fles een fles van 240cc is. Nu is mijn vraag; hebben jullie ook zulke hongerlapjes gehad en zoja, hoe gingen jullie daar mee om? Verder zit ik heel erg te twijfelen om zijn laatste fles 270 of 300cc van te maken want hij sliep met 4 weken al door van 19.00 tot 07.00 en wordt nu opeens om 05.00 uur wakker met honger. </p><p>Verder is het een onwijs slank jongetje, en zit hij op het CB hun groeicurve op de bovenste lijn met gewicht en lengte dus het is allemaal onwijs in verhouding alleen is hij dus echt super groot voor zijn leeftijd. Al bijna 10 kilo en zit bijna op maat 80. Maat 62 en 68 heeft hij zo goed als overslagen. Is over 3 dagen 5 maanden. </p><p>Hopelijk hebben jullie iets van advies of een comment want weet op dit moment niet echt wat ik hem nog meer aan kan bieden. Goed om te weten, hij heeft nooit last van krampjes (nooit gehad ook) dus kan eigenlijk alles wel proberen. </p><p>Liefs van een mede-moeder in need of advice</p>

Hey,
Ook ik heb een verschrikkelijke hongerwolf. Wij zijn na een week op forte overgestapt want het was niet te doen. Mijn zoontje kreeg ook meer als eigenlijk voorgeschreven is maar daar heb ik me nooit iets van aangetrokken want hij heeft het nodig. Ik zou zelf geen fles van 270 of 300 geven, dat is echt teveel in een keer. Beter is dan om het gewoon meer warm eten te geven en idd een papfles als laatste voeding zit je al aan de 3 eetlepels rijstebloem? En met de lunch een boterham geven is ook nog een optie.
Mijn zoon is 9 maanden en eet dit:
7.00 210cc melk
9.30 1 stuk fruit
13.00 210cc melk en een boterham 
17.30 een hele aardappel 200gr groente en een stukje vlees of vis
19.30 210 melk met 3 eetlepels rijstebloem 

Succes! Ik heb er een die niet eet en een die alleen maar wil eten ? 

Pfoeh dat is een lastige. Ik zou dit wel even voorleggen aan een deskundige. Cb, huisarts en anders is de wij- app met professioneel advies heel fijn met dit soort situaties

Ik heb ook een hongerlapje, hij is nu 1 jaar maar ik probeer hem niet te veel te geven. Het lijkt als of hij de hele dag honger heeft alles wat hij ziet wilt hij eten! Maar ik heb nooit zulke grote flessen gegeven. 180 cc was de maximale. Op de cb vonden ze hem aan de zware kant hij weegt nu 12 kilo en is 80 cm lang. Ik moest ook een fles erafhalen hij drinkt nu 2 flessen van 150cc. Ik trek me ook niet veel van aan wat ze op de cb zeggen, honger is honger toch? Zolang hij goed en groeit. Het is een stevig kind niet dik, me andere zoon was ook zo en die is nu hartstikke slank.

Wow! Hij is al zwaarder dan mijn dochter van 15 maanden. Die zit nu ongeveer zo tussen de 9,5 - 9,8 kilo. Met maatje 80/86.
Mare, ik weet niet wat normaal is hoor. Mijn dochter zat altijd op de middelste lijn op de groeicurve. Maar toen ze eenmaal meer ging bewegen, zeker nu ze loopt. Is ze net onder de lijn gezakt. Ook niet zo gek als je veel beweegt natuurlijk.
Ik denk dat je dit het beste kan voorleggen aan de deskundigen/cb. 

Terug
Bovenaan