Laatste fles - 9mn

Mijn zoontje is ruim 9 mnd en krijgt voordat hij gaat slapen nog wat pap. Geen hele fles meer, ong. 150 ml. Hij drinkt het wel altijd op, maar hij eet alles altijd op. Tot wanneer geven jullie deze laatste fles nog? Volgens het CB moet het er een keer af. Het is wel fijn om hem na het flesje in bed te leggen, echt een ritueel.
groetjes
 
hoi jacqueline

Mijn dochtertje is ook 9 maanden en zij krijgt al een tijdje geen avond fles meer rond half 7 warm eten met een toetjes en dat was het en ook zij eet alles wat je er voor zet maar we hebben het op een gegeven monent mee gestopt ze gaat om 8 uur slapen en we horen en daarna niet meer.
 
Hoi,
Hoe vaak krijgen ze dan nog wel melk? Ze moeten toch minimaal 500 ml per dag ivm vitamines?
Mijn zoontje is ook 4 maanden en hij krijgt s'ochtends een flesje en s'avonds een flesje. (tussendoor pap, fruit of brood en groente).
 
Hallo,

Mijn dochtertje is 7 maanden en krijgt sinds ze 6 maanden oud is al geen vroege avondfles meer. Ze wilde hem toch niet en sliep heerlijk door tot 8.00u 's ochtends.
Het cb vertelde mij dat kindjes van deze leeftijd 300 ml melk of melkproducten binnen moeten krijgen. Dus daar kom ik makkelijk aan.
8.00u pap gemaakt van 180cc melk
10.00u fruit + dixap
12.30u 1 boterhammetje + 150 cc melk
15.00u dixap + koekje (nijntje)
18.00u groente (ong. de hoeveelheid van een 8 maandenpotje, ik maak het namelijk zelf) + 150 cc yoghurt

Dus met deze twee flessen melk + het toetjes zit ze er gemakkelijk aan.

Groetjes van Mieke
 
Terug
Bovenaan