Laatste fles afbouwen of weglaten?

Hallo Allemaal,

Mijn zoontje is   6 1/2 maande en we zijn begonnen met fruithapje en groente. Fruithapje een heel potje vanaf 6 mnd en groente klein potje en gaat niet helemaal op.

Hij krijgt nog steeds 5 flessen van 200, maar dit leet mij wel veel, dus gebeld met het cb en het advies gekregen de laatste voeding weg te laten.

Maar nu is mijn zoontje wel altijd een behoorlijk hongerig type geweest en ben ik een beetje bang dat hij in de nacht gaat komen. (nu komt hij om tussen half 7 en 7)

Ik geef in de laatse fles van 200 al twee eetlepels nutrix en hij krijgt deze om 22:30.

Iemand tips of gewoon maar proberen.

Groetjes Jasmijn75

Persoonlijk zou ik die fles er niet in 1 keer afhalen. Je zou hem langzaam kunnen afbouwen in hoeveelheid. Of proberen of je hem al wat eerder kunt geven en dan kijken hoe lang hij dan slaapt. Dit wellicht in combinatie met de fles langzaam verminderen.
Doe vooral wat je prettig vindt en wat bij je kindje past.

Judith

Mijn zoontje is nu zeven maanden en wij begonnen dus een maand geleden ook met het fruithapje en groentehapje. Na het goentehapje moesten we als toetje nog 100 ml melk geven als hij voldoende had gegeten. Had hij minder gegeten dan kreeg hij daarna meer melk. Wij hebben in een week de avondfles afgebouwd, omdat we anders dachten dat hij aan meer voeding zou gaan wennen. Hij kreeg altijd 180 ml. De eerste drie avonden kreeg hij nog maar 90 ml. De eerste keer protesteerde hij flink, maar sliep wel door en de keren erna ging het goed. Toen kreeg hij twee avonden nog maar 60 ml. Ook nu weer een flink protest als de fles leeg was, maar hij sliep wel door. Vervolgens hebben we de avondfles helemaal weggelaten en hij sliep gelukkig meteen door. Dit werkte bij ons, maar elke baby reageert natuurlijk anders. Succes!

Terug
Bovenaan