Laatste fles baby 10 weken

<p>Hi meiden,</p><p>Mijn dochtertje van 10 weken krijgt overdag 5 flesjes van 150+5, soms 180+6 en dan afgieten naar 175. Na de fles van 19:00/19:30 is ze eventjes wakker en daarna belandt ze in slaap. Om 22:30 geven we haar normaal gesproken de fles, maar dan moeten we haar wakker maken en daarna belandt ze niet meer in die diepe slaap.. we zouden graag willen proberen om de 5 voedingen tussen 07:00 en 19:30 willen te geven, zodat we haar niet meer hoeven wakker te maken. S’nachts slaapt ze al door tot een uurtje of 08:00/09:00. Wie heeft hier ervaring mee? Ben namelijk bang dat ze dan in de nacht wakker gaat worden voor een flesje.<br /><br /></p><p>Liefs! </p>

Wij hebben onze laatste fles laten vallen toen hij 5,5 maand oud was, toen waren er een aantal signalen dat hij er wel aan toe was. Die signalen en hoe we het hebben aangepakt beschrijf ik hier, misschien heb je er wat aan.
Succes!

Hoi, 
bij onze eerste gaven we m die fles slapend. Met slaapzak en al uit bed, flesje geven, even overeind houden en weer terug. Mijn zoontje van nu vindt dit niks, die was de hele nacht van slag. Maar je kunt het proberen... als het lukt is het de moeite waard. 

Gewoon proberen!Ik had BV op verzoek, maar legde hem ook altijd rond 1900u op bed na de voeding en dan zag ik wel... Nooit wakker gemaakt... Met 13/14 weken sliep hij gewoon klokje rond.En anders moet je er snachts even uit, flesje en weer je slapen. Daar heb je tenslotte ook nog verlof voor ☺️

Wij waren rond 4/5 van de laatste fles af. Het werd steeds zielige om haar wakker te maken, we konden echt merken dat ze er klaar mee was.
Waarom giet je eigenlijk een deel uit de fles? 

Ze bepalen zelf wat ze nodig hebben.. als jij haar laat liggen en ze heeft toch in de avond meer nodig dan komt ze vanzelf. En dan geef je dit en dan slaapt ze vast wel weer. Ik geloof niet in extra voeding geven terwijl ze slapen en er niet zelf om vragen. Ze drinken op dat moment wel omdat ze een zuigreflex hebben. 

Mijn zoontje dronk vaak de laatste fles tussen 5 en 7 rond 10/11 weken en sliep hij 10 uurtjes. Een week later 12 uurtjes. Hij is nu 16 weken en slaapt altijd klokje rond. is een x 2 x ook weer in de nacht gekomen doordat ie miss die dag niet alles heeft gedronken. Maar hij bepaald nog steeds wanneer hij eten krijgt en slaapt, wel heeft ie een ritme gecrieerd. Drinkt 4 flessen overdag tussen de 180 en 210. Ik maak altijd 210 met 7 schepjes. 

Terug
Bovenaan