laatste fles bij 8,5 maand

Ons zoontje is 8,5 maand. Hij krijgt 's avonds om ongeveer 18.00 uur warm eten (8 maanden potje) plus een toetje. Hij eet gelijk met ons. Om 20.15 uur oorspronkelijk de laatste fles, maar ik heb het idee dat dit steeds vroeger wordt. Hij is vanaf een uur of 7 of half acht zeurderig en huilerig en ik heb het idee dat hij dan eigenlijk wel naar bed wil. We rekken het dan nog tot 20.00 uur omdat we bang zijn dat hij anders de fles niet leeg drinkt. Om 20.00 gaat de fles van 210cc bijna leeg, soms blijft er wat meer staan. De fles eraf halen willen we dus niet omdat hij het blijkbaar nog wel nodig heeft. De rest van de dag krijgt hij o.a. pap van 180cc opvolgmelk en een fles van 180cc opvolgmelk na het eten tussen de middag.
Wie herkent dit en wat doen jullie hieraan? Hij is vaak echt niet te genieten tussen 19.00 en 20.00 uur.

Groetjes Patricia
mv Justin
 
Hallo Patricia,

Ja ik herken het wel hoor, mijn zoontje Thomas is nu bijna 7,5 mnd en moest van het cb de laatste fles eraf halen, hij gaat nu dus na zijn toetje naar bed maar dan slaapt hij niet door helaas. Nu gaan we vanavond gewoon de fles weer geven. Hij is ook altijd een beetje zeurderig tussen 7 en 8. Soms gaat hij om 7 uur al slapen succes gr. jeannette
 
Hoi Patricia,

Ik herken het ook! Onze dochter heeft een tijdje de laatste fles om 7 uur gekregen en ze sliep gewoon door. Heb je dat al geprobeerd?

Groetjes Laura
 
Mijn zoontje is zelfs nog geen 7 maanden en ik herken het helemaal! Rond 19u begint hij al te zeuren en te jengelen maar heeft dan nog geen honger, om 20u is hij te moe en drinkt ook niet meer. Wat moet je daar nou mee he? Ik volg nieuwsgierig de reacties...
 
Niet rekken, gewoon de fles geven. Ons dochtertje (8 mnd) krijgt om 18.00 uur haar warme eten (zo'n potje voor 8 mnd). Rond 18.30 wordt ze moe en brengen we haar naar bed en krijgt ze haar laatste fles (variërend van 150 cc tot 200 cc, wat ze opkrijgt), nog even haar 2 tandjes poetsen en hopla, mevrouw valt in slaap.
Als hij de fles inderdaad niet leegdrinkt, weet je precies hoeveel er nog in zit. Mocht hij nog wakker worden en wat lusten, weet je hoeveel hij nog mag hebben. Mijn ervaring is, is dat ze niet meer wakker wordt (hooguit voor het speentje) en lekker doorslaapt tot 7 uur.
 
Hoi,

Wij vonden het ook heel moeilijk om de laatste fles op te geven. Akim werd ook steeds eerder moe, zeker nu hij gaat lopen e.d. We geven nu (11 maanden) een klein beetje melk, 90 ml water en 3 schepjes. Daar heeft hij ook genoeg aan. Dit gaan we gewoon rustig afbouwen. Dat doen we rond 19.30 uur en dan tandjes poetsen ( wanneer hij er zin in heeft) en naar bed. Dan slaapt hij vaak door to 7.00 uur 7.30 uur.

Groetjes en suc-6
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga gewoon lekker die fles geven als hij moe wordt en dan heerlijk naar bed. Anoniem van 13:24:39 waarom moet je langzamerhand dat flesje af gaan bouwen?

Groetjes Patricia
 
Terug
Bovenaan