Laatste fles en boertjes!!

Hallo,

Mijn dochter is vandaag 6 weken en heeft al weken moeite met het laten van boertjes. Hierdoor heeft ze veel lucht in haar darmen waardoor ze weer last van krampen krijgt en dus veel pijn heeft.

We proberen haar per fles een paar keer te laten boeren maar dat gaat ze slecht. Ze boert niet! Heeft iemand tips?

Nog een vraag, hoe laat geven jullie je baby de laatste fles en hoe laat komt hij/zij dan weer?

Alysa krijgt tussen 24.00-0030 de laatste fles van 150cc (soms drinkt ze minder) en komt dan tussen 4-5 uur in de nacht.

XK

Hoi Karin,
Vervelend dat je kleintje er zo veel last van heeft. Dat hadden die van mij ook. Geef je bv of fv? Ik gaf eerst beide. Bij fv is mij toen geadviseerd om de dop van de fles strakker dicht te draaien zodat er minder lucht binnen kan komen. Ook heb ik een opgevouwen handdoek ongeveer onder het martas gelegd waar hun hoofdje liggen gelegd zodat eventuele boertjes of te veel melk er iets makkelijker uit kan.

Met je 2e vraag kan ik je niet helpen. Toen kregen mijn meisjes nog maar 80 ml elke 3 uur. Dit ook ‘s nachts.

Succes ermee! Hopelijk helpt het.

Groetjes,
Petra

Hoi karen,

Mijn middelste liet ook nooit boertjes, hij kreeg bv, ook hij had wat last van krampjes.
Het is heel normaal dat een kleintje daar last van heeft, de darmen gaan pas 'rijpen' als er voeding doorkomt dit hoeft dus niet te komen doordat je baby niet boert!
De 1 boert gewoon meer (krijgt meer lucht binnen) dan de ander, geef je kind de tijd om boeren maar maak er geen moet van! Die krampen wordenvanzelf minder, als je kindje naar jou idee echt veel last heeft ga dan even naar het cb of de huisarts!

Succes geniet van je kleintje!
Gr MJ

Misschien helpt een andere fles? Ik heb altijd de flessen van Difrax gebruikt en die zouden er voor moeten zorgen dat je kindje minder lucht mee zuigt. En heb je cinababy druppels van VSM dat helpt tegen krampjes.
Succes!!!

Hoi,

Hoe laat je je kindje boeren? Mijn kindje boert namelijk  ook niet gemakkelijk als hij niet goed hangt. Hij moet met zijn hoofdje en armpjes over mijn schouder hangen, anders lukt het hem echt niet.

Verder heb ik (als kraamverzorgster) hele goede ervaringen met de S-flessen van Difrax.

Ook Cinababy helpt heel goed bij darmkrampjes.

Het is wel normaal de kindjes tot 3 maanden last hebben van darmkrampjes. Hier moet je helaas doorheen, hoe zielig het ook is.

Mocht je echt denken dat het niet gaat, even contact opnemen met de huisarst natuurlijk.

Groetjes, Wilma (mama van Stijn, 6 weken)

Oja, Renske kon toen ze zo klein was het makkelijkste boeren als ik mijn knieën optrok en haar daar op haar buik tegenaan legde. En dan klopjes geven op haar rug.

Mijn dochter is nu bijna 3 weken oud en heeft ook moeite met het laten van boertjes. Wat ik nu doe ik haar eerst 5-10 minuten schuin op mijn buik laten liggen. Dan zet ik haar rechtop of ga ik helemaal recht zitten zodat zij ook recht zit  en komt er meestal een boertje na een minuutje.

Hoi
Hier nog wat boertjes tips.
Wat bij mijn meissie hielp was de boertjes omhoog kloppen .
Klinkt stom maar je begint ter hoogt van de luierrand. Langzaam klop je dan vanuit de linkerzij naar het midden dan vanuit de rechterzij naar het midden. en   zo langzaam omhoog.
En tegen de tijd dat je dan bijna bovenaan bent komt de boer meestal wel.
Wat ook hielp heb het niet vaak gedaaan was over de fontanel aaien.
Ook dan kwam het boertje meestal vlot.

Je tweede vraag Merel kreeg altijd rond 22.30 de laatste fles. Hier maakte ik haar altijd voor wakker.
Daarna kreeg ze weer als ze er zelf om kwam
en dat wisselde heel erg de ene keer was het 0.30 de andere keer 5.00
Maar meestal was het ergens tussen 3.00 en 4.00

succes ermee

Terug
Bovenaan