Laatste fles er af?

Hoi,

Zijn er al mama's die geen laatste avondfles meer geven? Ik wil bij Tim gaan kijken hoe het gaat zonder die fles. We merken nl dat hij het teveel vindt, en dat we ergens iets moeten skippen. Het zijn met name de flessen waar hij lang over doet. Ook wordt hij sinds een paar dagen pas om half 9 wakker. Nu heerlijk, maar als de oudste straks weer naar school gaat, niet handig.

Nu krijgt hij:
ochtend: 1 boterham (zonder korst) en een fles van 180 ml
tussendoor fruit
middag: 2 boterhammen (zonder korst) en een fles van 180 ml
avondeten: potje en bakje yoghurt
avondfles

Tussendoortjes kan Tim nog niet eten, dus dat krijgt hij niet. Wel af en toe wat sap.
Wat denken jullie? Avondfles er af? Boterhammen minderen is geen optie, omdat hij die kauwmomenten van de logopediste nodig heeft.

Gr Ingrid

nou alicia die wil hem soms zelf niet hebben.
maar ze krijgt 's ochtends wel pap.
maar alicia krijgt ook 's middags geen fles. want als we die er ook nog eens in moeten proppen dan eet ze geen potje meer.
heel af en toe heeft ze de middag fles wel omdat ze anders niet in slaap kan komen

Jochem heeft nog maar 1 fles.... 's morgens 180 + 6 en 2 schepjes pap.

Tussen de middag 2 boterhammen + 120 halfvolle melk

's avonds eet jochem met de pot mee + toetje

vlak voor het slapen 120 halfvolle melk.

Tussendoor op de dag fruit en ontbijtkoekje & sap.(ontbijtkoekje zou je wel kunnen proberen denk ik want als hij brood weg krijgt lukt dat ook wel en jochem smult ervan tevens eierkoek! heb je toch wat tussendoortjes en kauwmomenten!!)

Ik zou het proberen van de laatste fles je merkt het snel genoeg.....

Op zich lust Tim de opvolgmelk prima, dus overstappen op gewone melk hoeft van mij nog niet. Als hij de opvolgmelk niet meer zou willen, zou ik ook op halfvolle melk overstappen.

@Louise: goed idee van die ontbijtkoek, ga ik eens proberen.

Ethan krijgt volgens mij best veel als,ik dat van jullie zie en dan heeft hij soms nog moeite om het naar de juiste tijd,te trekken

Hier als volgt
6uur bv (word een fles)
9uur fruit
12uur brood en 120 +4schepjes
15uur 2 rijstenwafeltjes en 120 thee/water/roosvicee
18uur avond eten
Voor slapen gaan 180+6 en pap
Komt hij in de nacht voorlopig bv

Kind slaapt namelijk opeens niet door op de papfles

oowja dit is alicia haar ritme:
8.00-9.00 pap
10.00 fruit
12.00 brood met 100 cc halfvolle melk
15.00 rijstenwafeltje met diksap
17.30 avond eten
19.00-19.30 fles 180 cc + 6 scheppen

Tjerk zit nog op 3 flessen. Hij krijgt de laatste pas ergens tussen 23.00 uur een 0.00 uur. Hij drinkt hem helemaal op en misschien is het egoistisch maar ik geniet nog zo van die avondfles. Even een momentje lekker rustig op bed. Voor de rest is het schema hier:

8.00 uur fles 180 ml + 6 schepjes
12.00 2 boterhammen en fruit en wat thee of water.
15.30 fles 180 ml + 6 schepjes
17.30 groente met een eetlepel pap na.
23.00 uur 180 ml fles.

Tussendoortjes krijgt hij thuis zelden of een korstje brood. Bij oma krijgt hij wel eens een koekje.

Terug
Bovenaan