laatste fles laten vervallen?

A

Anoniem

Guest
Hoi

Weet iemand of dit kan?
Joyce laat elke avond steeds meer melk staan en gisteren weigerde ze haar melk helemaal.Ik had verwacht dat ik er dan vanacht uit moest,maar nee lekker doorgeslapen tot 7:15.
Ze krijgt normaal gesproken om ongeveer half 6 haar warme hap en om een uur of 7 haar laatste fles.
Weet iemand toevallig ook hoeveel zo'n kleintje minimaal moet drinken?

Groetjes Jessica

Hoi,

Volgens mij moeten je kindjes op die leeftijd 400-500 ml opvolgmelk hebben. Daarnaast ook nog 'gewoon' drinken bij de fruithap en het tussendoortje (er zit trouwens heel veel vocht in fruit, dus op die manier krijgt ze ook nog vocht binnen).
Je kunt je kleintje eventueel ook wat opvolgmelk bij haar boterham laten drinken. Mag koud, maar daar is die van mij nooit ingeptrapt!

Groetjes, Karin

Hoi Jessica,

Hoeveel flessen krijgt ze?
Ik zit nu op 3. Lindy is 9 maanden.
De fles voor het naar bed gaan was ik 1x vergeten (door getut met badderen enzo) en ze sliep heel de nacht gewoon door. Dus vanaf toen helemaal niet meer gegeven en het gaat prima.

Ik geloof dat ze nog rond de 500cc moeten zitten.

Succes!
Sannemams

hoi jessica
anouk laat ook wel steeds meer staan van haar flessen,ze krijgt er 3   van 200cc,blijft vaak wel 40cc over.als er meer over blijft maak ik er pap van en dat eet ze wel op.de arts van het cb deed er niet moeilijk over,moest vit  D los er bij geven.2 drupjes.
gr petra

Goed onderwerp!

Toevallig heb ik dit aangekaart bij het CB gisteren en ze zeiden daar dat kinderen van Benthes leeftijd (7,5 maand) een eigen drinkpatroon gaan ontwikkelen en wat dus inhoudt dat ze zelf aangeven hoeveel ze aan vocht nodig hebben. Wel minimaal 300cc vocht per dag.

Zolang ze maar meer melk drinken dan sap, dan is het goed.

Eigenlijk ook heel logisch, want wij drinken ook  niet allemaal evenveel en het zelfde.
Ook gaf ze aan, doordat ze steeds meer mogen eten, het drinken ook gewoon wat minder wordt.

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes Martine

Hoi

Bedankt voor jullie reacties!
Joyce is al vanaf 9 maanden (ze ging bv weigeren) een moeilijke drinker.
We zijn toen afgekolfde bv gaan mengen met jus d'orange.Dat was de enige manier om haar te laten drinken.Wel goed voor de vit.C.
Ondertussen drinkt ze het volgende:
-80 ml roosvicee
-180 ml melk met jus
-80 ml thee (soms alles op,soms helemaal niets)
-150 ml melk (deze wil ze dus niet meer)

Hiernaast krijgt ze ook haar gewone eten.
's Morgens eet ze pap van 150 ml melk.

Volgens jullie zou ze dan wel genoeg vocht binnenkrijgen,gelukkig!

Groetjes Jessica

Hallo,

Ik zit met een soortgelijke vraag, alleen is het zo dat mijn dochtertje Emma haar fles na de boterham niet meer wil.

Ze krijgt 's ochtends pap van 200 cc melk, hiervan eet ze driekwart op. Om 12 uur krijgt ze een boterham en de fles wil ze dus niet meer. Ik heb wel al geprobeerd om melk (warm of koud) bij de boterham in een tuitbeker te geven, maar dat drinkt ze ook niet. Wel water of diksap maar dus geen melk in een tuitbeker.
s'avonds voor het slapengaan drinkt ze nog een laatste fles.

Heeft er iemand tips of is het niet zo erg dat ze geen melk bij/na de boterham drinkt?

Groetjes,
Astrid

hoi
astrid,dat hadden we hier ook dat anouk haar fles niet leeg dronk na de boterham.en ik vind de melk ietsje belangrijker nog,dus doe nu eerst de fles om half 12 en dan een half uurtje later een boterham.en dit gaat goed.
misschien een tip??
gr petra

Terug
Bovenaan