Laatste fles niet leeg willen drinken....????

Hallo allemaal,

Isa krijgt sinds 2 weken nog maar 3 melkvoedingen per dag ('s ochtends in de vorm van pap, 's middags een fles van 210 water + 7 scheppen (die ze 8 van de 10 x niet helemaal leegdrinkt) en een paar stukjes brood, en 's avonds rond 19.00 u (zelfde hoeveelheid als 's middags). Ze krijgt tussen 16.30 u en 17.00 u haar warme hapje (best een aardige hoeveelheid) en een toetje (biogarde en soms een danoontje). Nu drinkt ze al ongeveer een week de fles van rond 19.00 u niet leeg!! Het kost me al  moeite om haar de helft te laten drinken! Vanavond ook, kheb van alles geprobeerd maar ze wilde gewoon niet meer drinken. Ze was ook supermoe (altijd na haar badje) en ik heb haar maar in bed gelegd. Kan haar moeilijk een trechter op het mondje zetten !
Maar nu loop ik het risico dat ze vanavond/vannacht natuurlijk honger krijgt en daar van wakker wordt!

Hoe doen jullie dat?? Ik heb eigenlijk geen zin om haar voor een flesje wakker te maken vanavond, vind ik ook zo tegennatuurlijk als ze niet zelf wakker wordt!

Weet effe niet hoe ik dit kan oplossen. Warme hap nog vroeger geven is geen optie.

Graag jullie tips!

Grtz. Poppetje71

hoi poppetje!

Klinkt bekend wat je schrijft. Mijn oudste had dat ook toen hij ruim 8 mnd. was. Ik heb toen op het cb gevraagd wat en hoe en zei vertelden mij dat het heel logisch is dat ze op een gegeven moment die laatste voeding niet meer nodig hebben. Het teken dat dat zover is als ze de fles niet meer leegdrinken of weigeren.
Mijn idee is dus dat je kindje die fles niet meer nodig heeft en hem daarom weigert!

Groetjes, Misja mama van Thijmen en Marten

Hoi

Hier hetzelfde verhaal ( zou het de leeftijd zijn??)
Meneer drinkt sinds een week alleen de ochtend papfles leeg..( wil hij niet van de lepel eten..)
"s middags na een 1/2 sneetje brood drinkt hij met geluk 100cc
's avonds rond 16.30 uur krijgt hij zijn warme hap, om 19.30 uur gaat er  met moeite ( lees: heeeellllll veeeeelll moeite ) 50 cc in   .

Gevolg was dus dat meneer midden in de nacht gigantische honger had en maar bleef huilen ( errrruuug hard ) En hij deed het zo goed....Hij sliep van 20.00 tot 7.30 uur al een paar maanden.......

Ik heb echt alles geprobeerd, alleen opvolgmelk, met een beetje rijstebloem, met een beetje pap, van de lepel. Nee hoor niks helpt.

Die fles gaat het een keer af, dat weet ik maar nu heeft hij 's nachts gigantische honger.....

Dus iemand een goude tip????

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan