Laatste fles om 21.00

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik heb een vraagje wat betreft haar laatste flesje. Meestal krijgt ze tussen 6 en 7 jaar een na laatste fles en dan hoop ik altijd dat ze het tot 22.00 of 23.00 volhoud alleen ze komt standaard tussen 21.00 En 21.30. Hebben jullie tips om dit te verlengen? Ik heb al 40cc water geprobeerd. 60 cc water met 2 schepjes. We proberen haar af te leiden soms gaan we nog een rondje met de hond wandelen. Maar ze zet het op een brullen en stopt pas als ze volledige voeding krijgt. Ze krijgt ong 5 a 6 x 150 x 5 schepjes deze drinkt ze niet altijd volledig op meestal laat ze 3x 20cc staan. Ze is trouwens 9 weken oud. Ze slaapt wel gewoon 7 uurtjes door na die laatste voeding. Al valt ze meestal pas tussen 10 en 11 in slaap. Alle tips zijn welkom :)</p>
 
Ik zou gewoon lekker vol flesje geven en daarna slapen.
Er is niks erger dan een hongerige baby.. Ik denk altijd maar zo: als je zelf honger hebt pak je ook iets te eten en wacht je ook niet een uurtje tot het lunchtijd is ?
 
Waarom wil je het per se oprekken? Met zulke kleintjes verandert het ritme toch om de haverklap, ik zou even lekker zo doorgaan en wachten tot het vanzelf verandert =)
 
Waarom oprekken tot 22.00-23.00? Niet doen. Gewoon die fles geven en laat haar slapen en ga zelf ook slapen. Mijn jongste dochter (4maanden) wil ook vaak rond 21.00 de laatste fles. Ik vins het prima. Dan lekker naar bed en zelf ga ik er om 22.00 ook in. Soms komt ze om 3.00 voor een Volgende fles, soms om 5.30. Je hebt heg toch niet in de hand. Natuurlijk 5.30 een stuk fijner, maarja niks aan te doen.
Elke avond drama en een krijsend kind ondat jij perse die fles wilt rekken is toch ook niet fijn. 
Of je geeft om 21.00 de fles en laar haar om 23.00 nog 60cc drinken en dan zie je wel hoe lang ze daarop slaapt. 
Doorslapen heb je niet in de hand!!! Ook niet als ze die fles om 23.00 drinkt ipv 21.00! Er komen de komende maanden nog heel veel periodes dat je kindje ineens niet meer doorslaapt, geloof me! Dat hoort er gewoon bij het hele eerste jaar en daarna ook nog.
Dus geef die fles, ga naar bed en laat het los!
 
Terug
Bovenaan