Laatste fles weg en nachtelijke huilbuien

Mijn zoontje is 6 maanden en ik heb sinds deze week de fles van 22.00 uur weggelaten. Hij krijgt om 19.00 uur zijn laatste fles en op zich red hij zich hiermee prima. Hij heeft nl. 's ochtends pas rond 7.30 a 8.00 uur honger. Maar nu is hij van de week wel al twee keer midden in de nacht huilend wakker geworden. Hij is dan ontroostbaar. Ik heb hem wat verdunde melk gegeven en na 40 cc hoefde hij niet meer en viel hij weer in slaap. Het kan dus eigenlijk geen honger zijn, omdat hij dan de hele fles leeg zou drinken. Maar hij is hiermee wel weer getroost!
Ik weet niet of ik nu toch weer de fles van 22.00 uur moet invoeren, want ik ben bang dat hij zo aan de nachtelijke voedingen gewend raakt! Wie heeft hiermee ervaring en/of tips??

Hoi Krullie
Hier nog zo eentje....  Evi, volgende week is ze 6 maanden.

Paar weken terug dronk ze hem amper haar laatste flesje op van ca 21.30...
Dus toen heb  die fles laten vallen en ze sliep heerlijk door...

Echter, na een paar dagen kwam ze dan weer om 01.00, eerst kletsen en uur later brullen. Dus toch maar weer flesje gegeven. Dit nog een paar nachten gehad.

Nu geef ik 's avonds rond 21.30 toch weer het 5e flesje en slaapt ze weer door.
Ze geeft van zelf wel weer aan als ze er echt klaar mee is denk ik dan...

Succes!

Wij hadden dat ook. Marissa kreeg nog steeds 5 flessen en de fles van 22.00 uur dronk ze altijd slapend leeg. Dus probeerden we haar gewoon te laten liggen. Het is wel eens goed gegaan maar de laatste tijd werd ze ook weer om 3 of 4 uur snachts wakker. Nu verschuiven we de voedingen zo dat ze om circa half 6 groentehapje krijgt, dan rond 7 uur naar bed en om 21.00 uur de laatste fles zodat ze toch op 4 flesvoedingen zit. En ze wordt nu zo rond half 8 wakker dus het werkt. Zo ga ik proberen de fles steeds iets eerder te geven zodat we toch rond 19.00 uur zitten en ze om 19.30 uur gewoon de nacht in kan gaan. En misschien gaan we wel door tot we de fles van 21.00 uur ook gewoon laten vervallen en ze op  3 flessen zit. MaAR NU RED ze dat nog niet.

Terug
Bovenaan