Laatste fles wel of niet geven?

<p>Dag dames, onze dochter is nu 2 maanden oud en gaat savonds na de fles van 1900 naar bed. Vervolgens moeten wij haar om 2300 met veel moeite wakker maken om de laatste fles te doen. Deze drinkt ze dan ook nooit op. Op een goede avond neemt ze daar 100ml van. Nu zegt mijn gevoel dat ik deze fles best wel zou kunnen laten vallen. Maar het probleem is dat ze dan dus niet genoeg voeding krijgt. We beginnen om 0700 met 5 scheppen, vervolgens om de 4 uur 6 scheppen en de laatste om 2300 weer 5 scheppen. Volgens het kg x 150 zou ze nu ongeveer 850ml per 24 uur moeten krijgen en dat haalt ze dus maar net MET de laatste fles. Wat zal ik doen, gewoon wakker blijven maken en die laatste fles blijven geven of haar laten slapen?</p>

Ik zou haar laten doorslapen en eventueel de 1e ochtendfles ophogen. Mocht ze honger krijgen snachts , dan word ze daardoor wakker en dan kun je alsnog een fles aanbieden.
Wat het consultatie bureau meegeeft is een gemiddelde. Mijn dochter dronk al een tijd 180 terwijl zij volgens hun maatstaven 150 mocht. Begrijp je wat ik bedoel? En mn baby zit op de goede groeicurve. Ga op je eigen gevoel af, always! ?

Mijn zoontje kwam nooit aan de 150cc×kilo per dag..
En hij was toch tevreden, sliep de nacht door. Groeide als kool (altijd op +1 lijn)
Je zou het wellicht een keer kunnen proberen, komt je kindje midden in de nacht alsnog, weet je dat ze het nodig heeft.
En dan kun je evt nog verspreid nog over de dag iets meer aanbieden als ze dit wilt hebben.
Wat heerlijk (!) dat ze na 19u tevreden gaat slapen en dat je de avondfles al kunt afbouwen bij 2 mnd!! Geniet er maar van haha! :)
Ik loop de avonden nog rondjes met een huilende baby op de arm... :)

Terug
Bovenaan