Laatste fles

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn dochter is bijna 6 weken oud en slaapt eigen vanaf het begin super goed. Ze komt maar 1x per nacht voor de fles en ze heeft al een aantal keer een nachtje doorgeslapen, tot 6 uur/half 7. Overdag komt ze standaard om de 3 uur.</p><p>Nu krijgt ze ook haar laatste fles vaak tegen half 12, soms 12 uur. Dat vinden wij best laat.</p><p>Het is mijn eerste kindje, dus ik vind het een beetje lastig, maar wanneer kan ik de laatste fles vervroegen? Als ik hem nu vervroeg, komt ze 2x per nacht. Hebben jullie tips? </p><p>We hebben sinds gister de fles opgehoogd van 120 naar 150. Alleen nu komt ze nog steeds om de 3 uur, zoals daarvoor. Ze krijgt gemiddeld 6 a 7 flessen per dag.</p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips! </p><p>Groetjes!</p>

Ik geef BV, maar heb dus nooit een "late" fles gegeven.
Gewoon om 19:00u voeden en naar bed. En dan zag ik wel hoe laat hij kwam. De tijd werd steeds later.
Gezien wij zelf altijd om 10u naar bed gaan, was tot 12u wachten voor ons ook al nacht ?
Maargoed zijn nachtvoeding kwam dus steeds later totdat we er vanaf waren??

Bij ons ging het vanzelf, we voeden op verzoek en ons zoontje gaf het zelf aan. Hij had met zes weken een heel regelmatig ritme; hij wilde eten om 4, 8 en 12 uur en dan dus om 16, 20 en 24 uur.. Wij gingen ook om 22 uur naar bed dus dan moet je er inderdaad 2 keer uit..  Toen we naar 5 voedingen gingen, sloeg hij vanzelf de fles van 12 uur ‘s nachts over ?. Hij sliep toen van 8 tot 4. Niet gek natuurlijk maar dat was niet ons ritme. We hebben het zo gelaten omdat hij het zelf zo goed aangaf. Dit was met 6 weken. Hij is nu 11 weken en slaapt van 21 uur tot 6 uur. Nog steeds 5 voedingen. Van 6 naar 5 voedingen gegaan door een grotere fles te geven (150/5). Een langere nacht door de laatste voeding te verhogen naar 180/6.

Tja, kwestie van wat je liever hebt. Wachten tot 12u of savonds 2x eruit. Je dochter is jong, dus die gaat niet op commando langer slapen. (helaas ;) ) Je kan haar wakker maken rond 23u en kijken wat er dan gebeurd. Dat doen wij en dan komt ze meestal rond 05u.

Bedankt voor jullie ervaringen en tips! 
Het is mijn eerste kindje en ik ben best onzeker als het gaat over voedingen. Ze heeft een heel goed ritme, komt echt steeds zelf om de 3 uur. Maar omdat ik vaak hoor en lees dat sommige baby's al doorslapen van 21.00 tot 06.00 uur, dan denk ik wat doe ik verkeerd?! Dit is natuurlijk per baby verschillend, maar vandaar soms mijn onzekerheid! 

Groetjes!

Dat doorslapen zo vroeg is denk ik eerder uitzondering dan regel. In het begin hebben ze die nachtvoedingen echt nog nodig anders kan hun suikerspiegel te laag worden. Het komt goed, als je op verzoek geeft, gaat je kindje vanzelf steeds langer ertussen laten in de nacht :)

Wij hebben met 2 maanden de laatste fles om 01.00 uur laten vallen. Toen hebben we fles van 21.00 u opgeschoven naar 22.30 uur en dan sliep hij door tot een uurtje of 6/7.

Terug
Bovenaan