Laatste fles

<p>Hoi allemaal, Ik heb een vraag.. Mijn zoontje ( bijna 6 maanden ) slaapt overdag heel goed en snachts opzich ook wel. Maar in de avond slaapt hij niet of max een half uur. Nu heeft het cb mij rijstenbloem aangeraden om bij de op een na laatste fles toe te voegen... De 1e 2 keer sliep hij rond half 10 tot 01:00 uur, dus opzich niet verkeerd maar gisteren wou hij hele maal niet slapen.</p><p>Hebben jullie nog tips?</p><p>Ons schema ongeveer : 180 + 6 scheppen.</p><p>07:00/08:00  slaapt tussen 9 en 10 ongeveer 1,5 uur</p><p>11:00/12:00 slaapt tussen 1 en 2 1,5 uur</p><p>15:00/16:00 slaapt rond 5 uur half 6 1,5 uur. ( vandaag zelfs niet)</p><p>19:00/20:00 </p><p>22:30</p><p>Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :) </p>

Het lijkt me niet dat je kind van een schepje rijstebloem ineens wel wil gaan slapen... Je hoort wel vaker dat advies, maar ook heel veel verhalen waarbij het geen moer uitmaakt of het pap is of gewoon alleen melk. Daarbij komt dat rijstebloem best wel troep blijkt te zijn als je je erin verdiept. Ik zou daarom zelf naar een andere oplossing zoeken.
Hoe gedraagt je zoontje zich in de periode dat hij niet wil slapen? Is hij wel moe? Ik heb geen pasklare oplossing, maar misschien nog een eindje wandelen (niet ideaal in de winter 's avonds, maar als het helpt...) of in een draagdoek/zak thuis een beetje rondhobbelen? Heb je enig idee waarom hij niet slaapt?

Krijgt jullie zoontje alleen flesvoeding of zijn jullie ook al begonnen met vaste voeding? 
Soms valt onze zoon ook aan het eind van de middag nog in slaap. We merken dat hij dan 's nachts onrustiger is. Daarom laten we hem na 17.00 niet meer slapen, want rond 18.30/19.00 gaat hij naar bed. Misschien dat je met het laatste slaapje nog wat kunt schuiven of er een powernap van kunt maken? :)
Succes!

Dank je voor jullie reacties!
Hij is wel moe, dus ik lef hem in bedje bij de eerste signalen maar dan wordt hij na een half uur, ooit een uur weer wakker. En dan laat ik hem een beetje jengelen, maar vaak begint hij dan toch te huilen en worst hij heel onrustig 
Hij krijgt oefen hapjes.
Hoe laat geven jullie de fles einde van de middag? Misschien moet ik die om 15:00 geven en dan zal hij om 16:30 Wel gaan slapen en dat ik er dan een half uur van maak ipv 1,5. 
Zou dat iets zijn?

Ik zou je zoontje na 17:00 niet meer naar bed doen. Bedtijd is dan rond 18:30 / 17:00. Het is de aankomend tijd ook een beetje de overgang van 3 naar 2 slaapjes. Mijn zoontje sliep vanaf 7 maanden 2 lange dutjes overdag. Deze fase is soms wat lastiger omdat ze hun slaapritmes gaan veranderen, vast voedsel kan daarbij ook niet echt aan bijdragen. Je komt vanzelf op een mooi ritme uit.

Ik zou proberen de eerste twee dutjes wat naar achteren te schuiven en de laatste te skippen of in te korten na een half uurtje. In elk geval niet meer slapen na 17.00 uur. 
Verder zijn wij met 6 maanden ook begonnen met een broodje tussen de middag. De flessen gaf ik dan bij 't wakker worden (7.00 uur ongeveer), 11.00, 15.00 en 19.00. We zijn met 6 maanden gestopt met de laatste voeding om 23.00 uur. Wij hebben ook rijstebloem geprobeerd. Hij vond het lekker, maar sliep er niet langer van en hij raakte erdoor verstopt. 

Wat fijn dat jullie met mij mee denken!
@gebruiker10104911 welke tijden ging jou kindje dan naar bed steeds en hoe lang sliep je kindje dan ongeveer?
Is toch denk ik verschillende dingen proberen, en ieder kindje is natuurlijk anders maar fijn dat ik jullie advies kan vragen .. :) 

Terug
Bovenaan