Laatste fles

Hallo,
Wij hebben een dochtertje van ruim 5 maanden. Op dit moment krijgt zij nog 5 flessen. 4 van 200cc en de laatste ben ik wat aan het afbouwen die is om ongeveer 10.30uur zij krijgt dan 135cc met rijstebloem erdoorheen. Ze slaapt dan door tot de volgende ochtend 7.30uur. Vanmorgen werd ze tegen 8.30uur wakker! Nu wil ik eigenlijk met die laatse fles stoppen en haar er dus nog maar 4 geven. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee. Vorige week hebben we het drie keer geprobeerd de eerste nacht ging prima maar de tweede en derde nacht werd zij een paar keer wakker. We hebben haar toen geen fles gegeven maar het speentje en pas om 7.00uur zijn we begonnen met de fles. Na de derde nacht besloten we om haar toch nog maar die vifde fles te geven maar nou hoor ik van andere dat ik dit beter even door had kunnen zetten. Ik hoor graag jullie ervaringen!! Alvast bedankt!
 
Hoi,

Inderdaad had je misschien even door moeten zetten. Alleen werkt dat voor het ene kind wel en het andere niet. Onze kleine Akim moesten we telkens wakker maken voor zijn laatste fles. Dat hebben we op een gegeven moment niet meer gedaan. En inderdaad na 2 dagen begon hij overdag meer te vragen. Toch volgehouden, en gelukt. Alleen wanneer we op visite gingen en die kleine moest rond 23.00 uur mee naar huis. Dan werd hij wakker gemaakt, en dachthij dat hij eten zou krijgen, dus huilde hij. We gaven hem toen wat thee, en hij viel direct in slaap. (venkelthee) Een paar keer hebben we hem nog een fles gegeven. Maar het was niet dat hij daardoor om 23.00 uur weer vroeg om een fles, in tegendeel. Op een gegeven moment heeft hij het niet meer nodig gehad en nu gaat het ook al weer beter wannee hij per ongeluk wakker wordt om 23.00 uur. Hij gaat gewoon weer slapen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad. Soms geven kinderen vanzelf aan of ze die fles niet meer nodig hebben.

Veel succes nog en plezier natuurlijk!
Groetjes Vivian
 
ik heb een dochter van 5 maanden met 4 maanden begon ik met afbouwen van de laatste fles. Deze kreeg ze altijd 22.30 ik hem steeds een half uur eerderen er wat minder er in. dit tot ongeveer 20.30. Dit lukte soms werd ze daarom ook wel eerder wakker maar dan deed ik het speentje er weer in. en zette ik het geen 1 week maar 2 weken doot dezelfde tijd. Toen ik bij 20.30m was ben is stopt ze kreeg toen ook nog maar 70 cc hier kon ze gelukkig buiten.
Ze werd ook nu pas om 7.30 wakker .
 
Terug
Bovenaan