Laatste fles

Mijn dochter is 4 maanden geweest en ze neemt elke dag maar 4 flessen van 200 ml waarvan de laatste met nutrix.
Nu sinds 3 dagen gaat ze niet meer slapen na de laatste fles en blijft ze aangeven dat ze nog echt wel wat lust.
Nu al voor de derde avond een tweede fles gegeven.
Ze heeft hier geen last van maar bijna 400 ml lijkt me wel erg veel.
ze slaapt daarna meteen en is dan erg tevreden als ze die fles nog gehad heeft.
Nu voed ik haar om 09.00 dan maak ik haar wakker, om 13.00 17.00 en rond 20.30 de laatste.
Moet ik bij de fles van 17.00 misschien ook nutrix erin doen? of toch weer terug naar 5 flessen en dan om de drie uur ofzo?
Ze krijgt nu in de laatste fles 3 eetlepes nutrix.
Alvast bedankt voor jullie reactie's
 
Hoi Astrid. Wat een hongerlapje zeg.

Ik zou terug gaan naar 5 flessen gewoon om het ff een weekje te proberen wel om de 4 uur denk ik. Maar dan moet je weer gaan schuiven met haar tijden. Het lijkt er op dat ze er wat last van heeft dat ze in de ochtend niets krijgt. Dus haalt ze zoveel mogelijk de avon er voor. Misschien kan je eens proberen om haar om 7.00 een fles te geven en dan zo de dag verder.

Het is maar een suggestie hoor want ik heb er geen ervaring mee maar bijna 400cc is inderdaad wel wat veel.
Misschien (als ze niet te moe is bij de laatste fles. Een bordje pap?

Groetjes joyce mama van Mara
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Maar dat bordje pap wil ik wel eens gaan proberen met hoeveel nutix rijstenbloem mag daar dan in en zou ik dan ook nog rijstenbloem in de laatste fles kunnen doen denk je?
 
Heb je al eens geprobeerd gewoon de laatste fles ipv. 200 ml 240 ml te doen. Vaak is dat kleine beetje extra net genoeg.
Dit was bij ons wel het geval.

Groetjes
 
Hoi!!

Onze dochter is inmiddels al 11 maanden. Ons werd toen aangeraden om tot 6 maanden 5 flessen per dag te geven en dus de laatste zo rond 22:00. Dit omdat de nieren van de kleintjes nog niet zo lang zonder vocht kunnen. Dit kan de nierfunctie aantasten. Ze hebben dus overdag om de 4 uur voeding nodig.

Succes ermee!

Jabe
 
Misschien kun je al beginnen met fruithapje en/ groentehapje. Onz mannetje was ook een hongerlapje en dat ging heel goed. Of inderdaad 's morgens pap gaan geven. Het lijkt inderdaad of ze het van de hele dag wil inhalen. Wanneer Akim een keer een fles minder overdag kreeg vroeg hij ook 's avonds meer.

Ik hoop dat je hier wat aan het gehad.

Groetjes en succes
 
Terug
Bovenaan