laatste fles

Hoi allemaal!!!
Mijn dochtertje is nu 11 weken en sinds een paar dagen wil ze de laatste fles niet meer tussen 10 en 11 moeten wij haar altijd wakker maken en normaal was hij zo leeg maar nu hoeft ze hem niet gister heb ik haar dus ook laten liggen en heeft ze van 20:00 tot 7:30 aan een stuk door geslapen nu is mijn vraag of dat eigenlijk wel mag en of het normaal is dat de laatste fles weg valt?????
Alvast bedankt
Groetjes Kim
 
hihi, zolas je hierboven kan lezen heb ik hetzelfde probleem met mijn zoontje, alleen is hij iets ouder! Maar om op jouw vraag terug te komen: of ze die laatste fles nodig hebben schijnt af te hangen van hun gewicht. Mijn zoontje was ook veel te vroeg met het weigeren van de laatste fles, en toen zzijn we maar overgegaan op 4 voedingen. Wat je misschien wel kan proberen als je denkt dat je dochter anders te weinig binnenkrijgt, is `s morgens wat meer geven. Wij gaven bijvoorbeeld dan `s morgens 180ml en de rest van de voedingen maar 150ml, omdat Dries `s morgens, zeker als hij die late fles niet had gehad, meer honger had.
 
KOmt mij ook allemaal bekend voor, mijn dochter wilde ook rond die leeftijd de laatste voeding niet meer.
Aangezien ze gewoon doorsliep, heb ik na een paar dagen maar niet meer geprobeerd om haar nog een 5e voeding 'door de strot te duwen' (zo voelde het nl...).
Ze groeit goed, dus volgens mij kan ze het hebben...

Bij ons was het overigens geen optie om dan 's ochtends meer te geven, want dat dronk ze toch niet op, dus ze krijgt nu 4x 180ml met 6 scheppen Nutrilon (en 's ochtends een fruithap), maar je merkt snel genoeg wanneer je kind meer wil hebben!

Succes ermee!
groetjes, Mirjam
mama van Laura
 
Mijn dochter is ook met ongeveer deze leeftijd met haar laatste voeding (bv) gestopt, ze sliep gewoon door en we hebben haar nooit wakker gemaakt. Ik denk dat je alleen de pasgeborene moet wakker maken. Ze is nu bijna 7,5 mnd en maakt het prima.
Groetjes,
Asia mv Emilia
 
Ik lees veel dat ouders hun kinderen al vroeg geen late voeding meer geven,omdat ze dat niet willen drinken of omdat ze lekker liggen te slapen,maar bij ons op het cb zeggen ze dat ze tot een maand of 5 wel nog een fles nodig hebben. ze zouden,als ze nog zo klein zijn een te lage bloedsuikerspiegel kunnen krijgen,als ze langer dan 8 uur achterelkaar slapen,en die te lage bloedsuikerspiegel is weer gevaarlijk voor wiegendood.
Dat is wat ze mij steeds vertellen ,hij mag zeg maar wel 4 flessen maar ik moet er dan nog wel een om 23.00 u geven als hij tot 8 u smorgens slaapt,hij is nu ruim 4 maanden.
Hij krijgt 5 flessen want ik red het overdag niet met 3 flessen.
ik ben benieuwd of er meer moeders zijn die hier ook van hebben gehoord.
 
Ik geef al heel lang geen laatste fles meer, want mijn zoontje slaapt al vanaf dat hij 8 weken was dorr van 20 uur tot de volgende ochtend. Ze zijn eridd niet zo happig op, maar als ze niet zweten en trillen en suf zijn enzo vonden ze het goed (dat zijn tekenen van een lage bloedsuiker)
 
Mijn dochter is nu 9 weken en bij haar moeten we ook die laatste fles er echt in proppen.
Maar bij het bureautje is ons verteld dat ze deze fles echt nog moet hebben i.v.m. haar gewicht. (ze is best klein)
Ook hebben ze ons verteld, dat er s'nachts maximaal 8 uur tussen de flessen mag zitten.
Ik vindt de oplossing van Marian wel een goed idee.
Voor ons nog niet van toepassing, want als wij Sanne niet om 23.00 uur wakker maken komt ze zelf om 03.00/04.00 uur!
 
Mijn zoon sliep ook al met 8 weken door, heb zelf nooit geweten dat dat slecht kon zijn, volgens mij mag je juist blij zijn dat ze lekker al doorslapen, niets aan de hand hoor...
En dat is volgens mijn cb ook in orde,
(heel vreemd die tegengestelde berichten van cb's)
 
Terug
Bovenaan