Laatste fles???

Hallo allemaal,

Evy (bijna 4 mnd en 6.8 kg) krijgt sinds gisteren nu ook tijdens de laatste voeding een fles, voorheen bv. Ze mag 200 ml, maar dronk 140 ml.
's Nachts kwam alles er weer uit zetten. Hopelijk gaat het vannacht beter. Maar hoe geven jullie die laatste voeding? Beneden of boven op bed? Ivm met wisselende diensten van mijn partner ben ik ook regelmatig alleen 's avonds/'s nachts, wie heeft hier ervaring mee. Maak je dan eerst de fles warm en haal je dan het kind eruit en verschonen enzo? Maak je dan de fles wat warmer omdat je in de tussentijd bezig bent met de kleine? Hoe ziet jullie ritueel eruit? Misschien hebben jullie handige tips voor mij, alles is welkom. Alvast bedankt.

Groetjes Kriek
 
hoi Kriek,ik maak de fles eerst warm en verschoon hem daarna dan kun je meteen verder, ik maak de fles dan iets warmer maar niet teveel zolang duurt het verschonen tenslotte niet.Ik gaf de voeding altijd op het bed,kussen in de rug en lekker zitten dan doezel je zelf ook een beetje mee tijdens het drinken en blijft het donker om jullie heen.
Hoop dat je hier iets aan hebt, gr Ellen
 
Hoi Kriek,

Heb er geen ervaring mee ivm bv. Maar ik las ergens dat iemand een thermoskan water op temp naast het bed had staan en poeder in die doosjes. Was fles vullen kindje halen (verschonen is misschien niet nodig) en dan meteen de fles geven lekker in het donker of schemer op bed.

Ik vond het wel handig klinken.

Groetjes
 
wij, mijn zoontje is nu 4 1/2 maand, geven altijd beneden de voeding, alleen 's ochtends geven we in bed. Maar de laatste voeding is nu ook al 8 uur geworden, soms slaapt hij nog een uurjte voor de laatste voeding, maar goed, ik verschoon hem eerst, pyaamtje aan, om de dag in bad, en dan naar beneden en fles geven (rond 8 uur dus), daarna nog eventjes op 15 tot 20 min. en dan naar bed. hij gaat nog wakker zijn bed in, en slaapt dan tot 7 uur de volgende ochtend.

Toen ik net de fles gaf (daarvoor bv) heeft hij ook midden in de nacht alles uitgespugt, huilen was dat, alles zat onder, maar daarna heeft hij het gelukkig niet meer gehad. Misschien komt het doordat de samenstelling toch anders is. Hoop voor je dat het bij jullie ook eenmalig is!
 
Mijn man draaide ook wisselende diensten toen de kinderen klein waren, ik zorgde ervoor dat alles klaar stond de fles al klaar gezet in de koelkast zodat ik deze gelijk kon opwarmen als ik wat hoorde. Ik deed de laatste fles meestal boven in bed of op zijn kamertje en in het schemer zodat hij niet teveel prikkels kreeg en als mijn man nachtdienst had dan deed hij meestal de 1e ochtendvoeding zodat ik nog even lekker kon slapen, want je slaapt toch onrustiger als je alleen bent

Groetjes Sannie
 
Terug
Bovenaan