Laatste fles

Mijn kindje is ruim 4 maanden oud en krijgt 5 x 200 ml. aangeboden.

Nu lees ik dat veel mensen al de laatste fles weglaten en overgaan naar 4 voedingen omdat ze hun kindje echt wakker moeten maken. Ik moet mijn kindje bij de laatste voeding ook altijd wakker maken, maar daarna eet ze dan wel al valt ze wel in slaap tijdens het eten. Dus wat verstaan jullie onder echt wakker maken???

Elke nacht wordt ze wakker maar dan laat ik haar even gaan en dan slaapt ze weer in. Ik ben bang als ik naar 4 voedingen zou gaan ze helemaal wakker wordt.

Sinds 3 dagen krijgt ze trouwens ook een fruithapje en dat lijkt goed te gaan.

Groetjes Christel
 
Hoi Christel

Als je je kindje echt wakker moet maken voor de laatste voeding zou ik gewoon proberen om de laatste voeding over te slaan je kan kijken of het gaat als ze 's nachts dan toch helemaal wakker wordt weet je dat ze de laatste voeding gewoon echt nodig heeft

groetjes,
Jessy, mvThomas(6maanden)
 
Hallo,

Wij dachten ook als we hem lieten liggen bij de laatste voeding, dat hij 's nachts wakker zou worden van de honger. Maar dat was niet het geval. We moesten ons zoontje altijd met moeite wakker maken. Zijn fles dronk hij wel leeg, maar we kregen hem haast niet wakker. Bij 4 maanden lieten we hem doorslapen en hij werd net zo laat weer wakker de volgende morgen. Het ging heel goed de overstap naar 4 voedingen. Oh ja, we deden bij de laatste fles wel 3 schepjes rijstebloem erbij. Succes !!

Groetjes Natasja
 
Hallo,

Ik had precies hetzelfde, mijn dochter is ook ruim 4mnd, en ik moest vande week naar het cb, en daar zei de kinderarts dat ik wel eens mocht gaan afbouwen. De laatste fles laten vervallen dus. Mijn dochter doet het goed en ipv 200ml per fles kon ik dan 210ml per fles gaan geven en in de laatste fles een beetje nutrix. (dat deed ik al). Ze ligt nu dus al om 19.00 a 19.30 uur in bed ipv 21.00 uur. En sinds 3 dagen krijgt ze ook een fruithapje en dit gaat ook goed. Ze wil alleen maar meer. Ik weet niet wat me overkomt ik heb ineens weer vrije tijd s'avonds. En als mijn dochter wakker word, wil ze de speen en wordt om 7.00 weer wakker. Ik zou zeggen probeer het uit en mocht je kindje al tussendoor honger hebben, kun je nu een extra fles geven. Volgens de kinderarts, gaf ik te veel en zat ik al op het maximum van 1 ltr.

Maar je moet het gewoon uit proberen en wanneer je kindje er aan toe is merk je dat snel genoeg.

Groetjes
 
volgens mij mag je de laatste fles pas laten vallen als je kindje flink wat hapjes eet, dus warme maaltijd. Dat advies kregen wij althans op het cb en daar was ik het volledig mee eens. Kim krijgt nu een flesje voordat ze naar bed gaat, soms drinkt ze er veel uit, soms weinig.

gr sandra
 
Toen mijn dochter 3,5 maand was, moest ik haar echt wakker maken voor de late voeding. Ik ben toen vier flessen van 210 ml met 7 schepjes gaan geven en kijken of ze daar voldoende aan had. Ze werd 's nachts wel even wakker, maar een speen was genoeg. Na 2 dagen sliep ze door van 19.30 tot 7 uur en dat doet ze nu nog steeds (5,5 maand). Gewoon uitproberen!
 
wie heeft er tips voor mij om de nachtvoeding af te bouwen.
onze dochter krijgt om 23.00 uur de laatste voeding (130 cc). ze komt dan iedere nacht om 4.00 uur en krijgt dan 90 cc.
wat kan ik doen om die nachtvoeding te laten vervallen.
laten huilen is een groot probleem, want er slapen nog 2 kinderen.
 
Hallo Denice,

Mijn dochtertje van nu 10 weken slaapt sinds dat ze 6 weken is door 's nachts. Tot die tijd kwam ze elke nacht stipt om vier uur, ik kon er de wekker op zetten. Van de ene op de andere dag sliep ze door tot 7 a 8 uur 's ochtends. Hier heb ik eigenlijk niets speciaals voor hoeven doen, ze geven het zelf wel aan. Succes.
 
Terug
Bovenaan