laatste fles

hallo dames,

Onze dochter is nu 12 wk en zit op 5 flessen van 150cc/5 scheppen. Ik ben momenteel bezig om de omneo voeding die ze lange tijd nodig had voor de krampjes over te schakelen naar nutrilon 1. Dit gaat erg goed. Ze heeft wel wat krampjes maar de ontlasting gaat goed.
Nu heeft ze alleen moeite met de laatste fles. Deze krijgt ze meestal rond een uur of 22.00 maar dan wil ze niet meer drinken dan 70-100cc. Zeker als is haar moet wakker maken drinkt ze helemaal weinig. Met als gevolg dat ze rond een uur of 4-5 weer komt i.p.v de gebruikelijke 6 uur waar ze de laatste weken steeds op kwam.

Hebben jullie nog tips om onze kleine meid meer te laten drinken?

Ik hoor het graag

gr karin
 
Pepijn heeft dit ook om de zoveel tijd. Hij sliep met 7 weken door van 22:30 tot 07:30. Met 10 weken werd hij ineens om 5 uur wakker. Met de speen was hij wel weer in slaap te sussen, maar bleef ieder half uur wakker worden tot hij de fles kreeg. Met 12 weken hebben wij toen Nutrix aan de laatste fles toegevoegd en een ander voedingsschema en sliep hij weer door van 21:30 (laatste voeding kon naar voren ivm gewijzigd dagschema) tot 07:30, maar sinds 3 dagen wordt hij weer vrolijk rond 5 uur wakker. Ik weet nu even niet hoe we dit kunnen oplossen, maar ik denk dat het ook te maken kan hebben met allerlei ontwikkelingsfasen. Meer in de fles is nu geen oplossing, want dat drinkt hij niet op en hij heeft ook geen honger, want om half 8 drinkt hij wel goed, maar niet gulzig en als hij echt honger heeft, slurpt hij de fles in 5 minuten naar binnen... Misschien helpt het trouwens bij je dochter om de tijden te wijzigen. Wij geven de fles om 18:00 en dan weer om 21:00. Toen we nog om 22:00 voedden was hij te moe om de fles leeg te krijgen en nu lukt het hem wel. Hij heeft dan nog maar een uurtje geslapen en is nog niet zo diep in slaap als dat hij een uur later is. Succes, groetjes Cato
 
Misschien kun je in de voorlaatste fles nutrix doen, zodat je de fles van 22.00 uur kunt overslaan.
Met een beetje geluk slaapt ze dan door tot de volgende morgen.
Ons zoontje ktijgt nu om 19.00 uur een papfles en slaapt dan tot 7.00 uur.
Succes
groetjes Marisca
 
Terug
Bovenaan