laatste fles

Hoi mama's
Sinds een paar dagen wil mijn dochter van 9 maanden haar laatste fles met 2 schepjes nutrix niet meer.
Vervolgens is ze dan s'nachts wel heel onrustig (toch honger?)
Wanneer zijn jullie gestopt met die laatste fles voor het slapen gaan, en hoe ziet het schema er dan ongeveer uit met bv maar 2 keer een fles melk?
Alvast bedankt!

Groetjes Manuela
 
Vanaf 9 maanden
Rond de 9 maanden kan je baby met de pot mee gaan eten. Let wel op dat je kookt met weinig tot geen zout.

3 voedingen:
1 broodmaaltijd
1 warme maaltijd
1 broodmaaltijd of papvoeding

Tussendoor:
biscuitje, toastje, beschuit, soepstengel, broodkorst, rijstewafel
2-3 bekertjes drinken, water, thee zonder suiker of verdund vruchtensap

1 fruithapje

 
hoi mijn zoontje is nu ook 9 maanden en wil sinds een weekje ook geen fles voor het slapen,ik heb het consultatieburo gevraagd en ze zeggen dat hij met deze leeftijd toch zeker nog 500ml flesvoeding per dag moet voor de broodnodige vitamines,nu geef ik dus sochtends nog 200 ml pap en savonds geen pap meer maar 200 melk,dat gaat goed,maar volgens mij mogen ze dus nog niet zonder de flesvoeding,zo is mij verteld.
 
nou hier ben ik nog ff ,ant ik las nu pas jou berichtje bij mijn vraag,ik ken het probleem dus en ik heb hem dus eerst gewoon een paar dagen maar zonder pap naar bed gedaan,ik kreeg het er echt niet in ,hij werd helemaal hysterisch!na een paar dagen dus weer geprobeerd met pap,weer niet en ook niet op een lepel ,maar toen gaf ik gewone melk,eerst wilde hij dat ook niet,tegen stribbelen enzo,maar toch ff doorgezet en nu drinkt hij dus wel voor het slapen gaan mlek,het probleem van weinig drinken ken ik ook,mijn zoontje wilt ook echt niks drinken,of echt maar 1 slokje tussendoor ofzo,totdat ik het ging geven uit een glas(effe voorzichtig natuurlijk)maar uit een glas wilt hij het dus wel en zeker als ik ook nog een slok uit dat glas neem,soms geef ik hem nu dus slokjes van mijn glas water of mijn glas thee.
Dit heb ik ook op het consultatieburo gevraagd en ze zeiden dat het perfect is om al uit een glas te geven,goed voor de kaakontwikkling enzo,maar ook al drinkt je kind haast niks tussendoor ,dan is het niet zo erg,mits ze maar zeker die 500 ml flesvoeding drinken.ik hoop dat je er iets mee kan,,,groetjes sheila
 
Terug
Bovenaan