laatste fles

hoi hoi,

Ik heb effe een vraagje, ik heb een zoontje van 7,5 maand en hij krijgt al vanalles te eten, maar normaal kreeg hij rond 20.00/20.30 uur de laatste fles maar sinds een paar dagen drinkt hij er nog maar kei weinig uit, hij begint heel gulzig, maar houdt vaak na 60 a 70cc op en dan wil hij echt niet meer!!! hij wordt nu ook vaak rond 2.30 uur wakker en ligt dan effe te kletsen en valt dan weer in slaap(gelukkig), maar ikweet niet hoe ik die fles er in moet krijgen, heb al vanalles geprobeerd!! ik zal zijn schema hier neer zetten:
08.00/08.30 fles 200+ bambix
10.30 fruithapje
13.00/13.30 fles 200+ soms n halve boterham
17.15 warm eten+ toetje
20.00/20.30 fles 200
en soms nog wat drinken tussendoor
Ik hoop dat jullie tips hebben, ik denk niet dat hij al door slaapt op warm eten, vind ik hem nog erg klein voor!!
groetjes nadja
 
Hij heeft er blijkbaar geen behoefte meer aan, dus laat hem gewoon drinken hoeveel hij wil en stop dan. Ik zou het echt niet proberen erin te dwingen, dat werkt toch niet.
 
Nee, hoor hij hoeft het niet dus laat hem drinken wat hij wil want op deze leeftijd geven ze wel aan of ze meer willen of niet.

Ik heb wel even een ander vraagje mijn dochtertje is 8 maanden.
Na het avond eten rond 17 uur gaat ze nog even naar bed voordat ze om 20 uur haar laatste flesje krijgt. (wil zij nog wel).
Ik zou liever willen dat ze wakker bleef en dan rond half acht haar flesje maar ze houdt dat gewoon niet vol.
Hoe is dar bij jou kindje?

groetjes
 
Hi,

Bij ons zoontje was dat ook zo. We hebben de laatste fles toen vervroegd naar 19.15 uur hij bleek gewooon al te moe om 2000-2030 en dronk daarom niet. Nu drinket hij zijn laatste fles zo goed als leeg en ligt lekker om ong 1930 uur op bed. Wij hebben trouwens de rest van de dag exact hetzelfde schema als jullie.

Groetjes
 
hoi hoi

Nou harstikke bedankt voor jullie reactie's, wel leuk om te lezen dat jullie 'tzelfde schema hebben Angelique, hoe is jullie slaapschema?!
En annoniem ik doe ons zoontje meestal voor t eten een uurtje naar bed en dan kan ik m daarna op houden tot 20.00 uur, probeer maar eens!

groetjes nadja
 
Hoi,

Ons zoontje heeft precies hetzelfde, hij is nu ook 7,5 maand!
Hij drinkt ook zijn fles van ±20.00 uur niet meer leeg sinds ± een week. Ook maar ongeveer 100cc... en dan is het genoeg!

Hij heeft wel een iets ander schema:
8.00 u 240cc papfles
10.00 u diksap en startkoekje (of zoiets)
slapen tot ±12.00 u
12.00 u fles 240cc en broodkorstje om te oefenen
14.00 u fruithapje
15.30 u fles 240 cc
±16.00 slapen tot ± 17.00 u
18.15 u groente 150 - 200 gr.
20.00 u fles waar hij dus ongeveer 100 cc uit drinkt
en dan slapen tot ± 7.30 uur

Hoe dan ook, ze krijgen wel genoeg binnen!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan