laatste fles

hallo allemaal.

ik had even een vraagje over de fles van 19.30 hoe oud waren jullie kindjes toen jullie daar mee gestopt waren???
en hoe hebben jullie dat dan gedaan, langzaam agbeouwd of meteen helemaal gestopt?
mijn zoontje is nu 8 maanden.

groetjes claudia

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en krijgt na zijn badje rond een uur of zeven nog steeds een papflesje. De ene keer drinkt hij heel veel en de andere keer wil hij maar de helft. Ligt eraan hoeveel avondeten hij heeft gegeten.

Groetjes Renate

Hallo Claudia,

Onze oudste dochter Naomi wordt in oktober 2 jaar en zelfs die krijgt nog steeds na het badje een flesje melk (nog lekker een beetje opgewarmd). Ze vindt dit nog zo lekker. Het is ook één van de weinige momenten dat ze even lekker bij je op schoot zit. Zo lang ze de melk nog opdrinkt krijgt ze dit van mij. Zodra we gaan beginnen met zindelijk worden is het misschien iets anders, want dan zou ze 's nachts in d'r broek kunnen plassen. Ach ja, we zien wel wanneer die laatste fles weg valt.

Groetjes van Ria

Mijn dochtertje van bijna 1 jaar krijgt ook nog steeds een papfles om 19:00uur. Ik heb ook echt het gevoel dat ze daar ook behoefte aan heeft. Ze begint zelfs vaak te huilen als deze op is, alsof ze nog meer wilt. Ik ga ervan uit dat als ze er minder behoefte aan hebben, ze het vanzelf wel laten merken.

Hoi,

Met mijn zoontje (nu 10 maanden) ben ik volgens mij rond 6-7 maanden gestopt met de fles rond 19.00. Hij krijgt nu:
's ochtends pap
in de loop van de ochtend fruit
tussen de middag 1 á 2 snee brood met een halve fles
in de loop van de middag wat drinken met een koekje
en om 6 uur warm eten met een toetje (yoghurt gemengd met vla)

Na de fles bij het middag eten huilt/jammert hij inderdaad meestal ook even. Zelf heb ik echter het idee dat dit komt omdat hij moe is. Daarna leg ik hem op bed en dat gaat prima. Zo rond 9 maanden hebben ze ook minder melk nodig. 300 ml is voldoende.
Dus ik zou zeggen, gewoon proberen. Mijn zoontje groeit prima volgens de groeicurve dus hij krijgt echt wel genoeg.

An

Van onze oudste weet ik nog dat ze ruim een jaar was toen ze ineens geen late fles meer wilde. Ze begon langzaam aan steeds minder te drinken.
Als je kindje er nog van geniet zou ik t gewoon volhouden. En dan ben je nog lekker aan t genieten van je kindje in je armen, voor zolang dat ze bij je in de armen willen liggen.

Suc6

Renate

Terug
Bovenaan