laatste fles.

hoi hoi

mijn zoontje is nu 13 maanden en hij weegt 13 kilo en is 80 cm.

het probleem is met de laaste fles is   dat hij hem niet helemaal opdrinkt.
maar hij komt dan ook snachts.
ik dacht eerst dat die laatste fles er wel af kon dan maar asl hij snachts komt heeft ie dan weer honger eant als ik heb niks geef hgaat ie heel hadr huilen en dan is ie klaar wakker.

wie kan me helepen want ik wil ook weer lekker doorslapen en hij ook.

groetjes manuela

hij krijgt de laatste fles om half 8 omdat ie dan kei moe is.
het is een gewonen fles van   nutrilon 3 omdat ie iets anders niet lust.
ik heb van alles al geprobeerd maar hij wil alleen de gewone fles met niks extra erin.
hongerige baby heeft ook geen nut want dat is ht zelfde want die drinkt ie ook niet helemaal   op en komt ie ook snachts.

ik weet het niet meer.

xxxxxjes manu22

Jee meid wat moeilijk,

Dus ook al rijstebloem of bambix geprobeerd?

En dat rekken wordt dus ook niks moe is moe.

Mischien te proberen om hem overdag langer wakker te houden?

Ik zou toch even contact opnenemen met je huisarts of consultatieburo maar hopelijk voor jullie is t even n fase!

succes,

ramona

idd, is het niet een soort groeispurtje, dat ie je een beetje aant uitproberen is. dat kan hoor, hoor ik wel meer!  en dat gaat ie dan straks mooi gebruiken en je hele nachten wakker houden!!
Probeer!!! hem even te laten huilen, bijv een halfuur en dan eerst gewoon te troosten, of als je hem de fles geef en hij gaat dan meteen weer lief slapen, waar om ook even niet he, misschien heeftie gewoon weer trek!
Of kan het zijn dat ie gedroomd heeft??

Soms erg rot dat ze niet kunnen praten he... Succes ermee!!G&M

bedankt voor jullie reactie.

ik heb het met het cb overgehad en die zei dat ie maar even moest huilen en dat heb ik gedaan maar help ook niet.

afgelopen nacht moest ik er 4 keer uit en as ik geen fles geef dan is het gillen en krijsen waar je u tegen zegt ja wat moet je dan.
toen kwam ie weer vanmorgen om 6 uur en meneer was gewoon wakker en ik ging niet meer slapen maar wel   kei chagrijnig en wou niks en alles was verkeerd wat ik deed.

ik heb ook geprobeerd om hem smiddags korter te laten slapen maar dan zakt   ie om   6 uur helemaal in mekaar en komt ie ook snachts.

ik wist als je een kleintje had dat je soms moelijke nachten had maar echt wij hebben als bijna een jaar niet 1 nacht door geslapen.

ja soms slaapt ie 2 nachten door en dan denken we eindelijk en dan is het weer afgelopen want dan komt ie gewoon weer.

we weten het echt niet meer.

groetjes manu22

Hoi Manu,

Wat erg lijkt me dat, die gebroken nachten, daar word je inderdaad niet vrolijk van lijkt me. Ik probeer een beetje met je mee te denken, misschien helpt het.

Wat krijgt je zoon op de dag te eten? Misschien  krijgt hij niet genoeg binnen.  Het is toch vreemd dat hij 's nachts zo'n honger heeft? Het kan ook zijn dat hij gewend is geraakt aan de nachtvoedingen en dan word het lastig afleren, je zou dan moeten proberen om het steeds wat langer te rekken, Kun je 'm niet troosten met een speentje?
Je zou verwachten dat hij met 13 maanden wel een beter slaapritme zou moeten hebben.
Hoe laat krijgt hij de laatste fles en gaat hij naar bed?
Bij mijn tweeling deed ik altijd rijstebloem door de laatste fles, maar sinds ze volledig met de pot mee eten krijgen ze alleen nog een klein beetje melk voor het slapen gaan.

Ons schema ziet er nu met 11 mnd zo uit:

7 uur papfles 180ml
9 uur sap + lange vinger ( of iets anders)
12 uur 2 boterhammen met 150 ml fles
15 uur fruit ( stukjes banaan en peer of appel)
17 uur sap + soepstengel
18 uur warme maaltijd + toetje
19 a 19:30 uur beetje melk (ong. 120 a 150 ml)

Ze slapen 's ochtends en 's middags nog een paar uurtjes en slapen de hele nacht door.

Succes

schema

7.30 boterham met wat melk (gewone)en als hij moe is nutrilon 3 zonder brood.
10.00 fruit met een beker drinken.
tussen 10.00 en 12.00 een koekje.
12.00 2 sneetjes brood met drinken.
14.00 drinken en een snoepje of koekje.
17.00 warm eten met de pot mee en vla
tussen 18.30 en 19.00 nog wat drinken en wat lekkers.
om 19.30 in bad elke avond om lekker moe te worden.
en om 20.00 de laaste fles 200 ml nutrilon 3 en dan nar bed.

dit is het volgens mij krijgt hij wel genoeg op een dag.

bedankt

Terug
Bovenaan