laatste IUI dan volgt IVF maar ... we kiezen ook voor adoptie!

Hey lieve meiden,

woensdag heb ik de eerste echo gehad van onze 5e IUI. De gyn zei dat als het deze keer niet zou lukken dat we over gaan naar IVF. Om de één of andere reden zie ik dat niet zo zitten (heb gewoon heel veel schrik voor de punctie! ). Toch ben ik blij want het geeft opnieuw wat moed! Er zaten drie eitjes te wachten!!! Zaterdag moet ik terug en maandag volgt dan onze laatste IUI. Ik blijf hopen maar bereid me wel stilletjes aan voor op de volgende stap.

Ik ben inmiddels 26 geworden. Altijd al wilde ik een jonge moeder zijn. Als alles normaal was verlopen dat hadden mijn man en ik onze kindjes al gehad. Het lot heeft er anders over beslist. We willen graag drie kindjes. Twee van ons zelf en ééntje geadopteerd. We hebben de knoop nu door gehakt en we gaan starten met de adoptieprocedure. Velen denken dat we het doen omdat we ontgoocheld owv de vruchtbaarheidsbehandelingen maar niets is minder waar. We hebben dit altijd gewild!
Ik ben nog jong en dus blijf ik (als het nodig is) nog een tijdje doorgaan met de medische molen. Maar één zekerheid hebben we al en dat is dat achter enige tijd hier een klein buitenlands kindje zal rondlopen. Hopelijk kan hij/zij dan ook met een broertje of zusje spelen.

Lieve groetjes Caroline

Hoi Caroline,

Wat mooi dat jullie een kindje gaan adopteren! En wat betreft je laatste IUI: ik ben zwanger geworden van de laatste keer, en jij hebt nog drie eitjes ook.. da's een hele mooie score. Ik stond ook met één been in de IVF procedure...maar het kan dus wel!
Veel succes deze ronde!

groeten, Saartje

Hoi Caroline,
Je hoort inderdaad best redelijk wat mensen die toch ineens zwanger waren en de hoop bijna op hadden gegeven, dus hopelijk geld dat ook voor jullie!!!!!
Wat mooi om toch ook te adopteren, jammer dat er altijd zoveel jaar duurt eer je in aanmerking komt enz.
Ik snap de angst voor ivf, was het zelf ook. Maar wij hadden helemaal geen enkele andere mogelijkheid en wilde toch deze kans niet laten lopen. Ben zelf erg kleinzerig en voel me snel zielig haha. Maar echt het spuiten EN de punctie zijn me 200% meegevallen. Ben nu zwanger van de eerste icsi poging (7 weken). Maar hopelijk hoeft het inderdaad niet eens zover te komen!
Groetjes

Hoi Caroline,

Ook wij staan al een poosje ingeschreven voor adoptie, om die deur ook alvast open te hebben staan. Alleen het grote verschil met jullie is dat het voor ons helemaal nog niet zo zeker is dat we uiteindelijk in aanmerking komen voor een lief klein buitenlands kindje...ik heb namelijk lymfeklierkanker gehad en met zo'n medische achtergrond maak je niet zo veel kans helaas. En dat terwijl het ons juist hartstikke leuk lijkt (zelfs net zo leuk als een eigen kindje) om een kindje te adopteren! Allemaal onzeker nog dus, net als of we ooit zwanger zullen raken..... Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes en plezier met het proces van adopteren en hopelijk raak je voordat het zover is ook nog eens lekker zwanger!

Liefs, Anke

Hallo Carolline,

Wat knap dat je 2 paden in stapt.
En mogelijk IVF voor jullie en adoptie.
2 hoofdstukken die denk ik allebei best wel veel energie vergen.

Ik heb enorm respect voor je!

Heel veel succes!!!!
Liefs,
mama Peet

Hoi Caroline,

Mooi om te lezen dat jullie de adoptieprocedure hebben opgestart tijdens  het doorlopen van de  medische molen. Ik vond het wel apart om een verhaal te lezen wat veel overeenkomsten heeft met onze situatie.

Wij wilden namelijk ook graag jong kinderen. Dat is helaas anders gelopen.
Medio mei hebben we de intake voor de IVF. Na een kijkoperatie kwamen ze er namelijk achter dat zwanger worden op de 'gewone' manier eigenlijk niet mogelijk is vanwege verklevingen van de eierstokken. Met het verdriet om de uitslag, kwam ook een einde aan de onzekerheid. Dat geeft mij een heel stuk rust.
Ik ben nu nog 25, maar wordt in mei 26. Echt jong moeder worden gaat dus niet meer lukken. Maar hopelijk nog wel voor mijn dertigste!

Wij hebben de adoptieprocedure ook opgestart en het BKA nummer inmiddels ontvangen. Alleen weet ik niet of we, wanneer ik zwanger wordt via IVF, de cursus gaan volgen. Normaal gesproken zouden we zonodig drie IVF pogingen gehad kunnen hebben voordat de anderhalf jaar om zijn. Waarschijnlijk stellen we die dan eerst uit en kijken we hoe de IVF 'voelt' met betrekking tot een tweede kindje. Eerlijk gezegd zit ik nog vol verwachting aan het begin van de lange weg naar een kindje.

Groetjes Heleen

Terug
Bovenaan