Laatste loodjes

<p>Vorige week plaatste ik al een topic over dat de baby is ingedaald en ik mijn slijmprop ben verloren. Inmiddels een week verder wat maakt dat ik 36+ weken zwanger ben is de situatie zo dat ik steeds vaker krampen heb. Vannacht had ik bijv. Krampen laag in de buik die niet regelmatig waren en ook niet pijn deden. Na een uur ben ik in slaap gevallen. Vanmiddag had ik ineens wel pijnlijke krampen in de gehele buik. En de rest van de dag een beetje zeurende pijn in met name mijn onderbuik en met vlagen in de onderrug. Ook voelt mijn buik als ik sta al een paar dagen loodzwaar alsof er stenen in zitten, lang staan is dan ook een opgave. Hebben meer mensen dit? En hoe ga je hiermee om? Gaat dit nog 4 tot 6 weken zo duren? </p>

Ik ben er bang voor dat dit bij de laatste loodjes hoort en zo maar nog een paar weekjes kan duren. Krampen kunnen voorweeen zijn, en je darmen zitten behoorlijk in de verdrukking. Gevoel van stenen misschien omdat je kindje is ingedaald. De laatste loodjes zijn echt het zwaarste en lijken eeuwig te duren. Er zit weinig anders op dan afwachten vrees ik...

Ze zeggen niet voor niets dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. Je lichaam is nu denk ik veel voorwerk aan het doen om op de bevalling voor te bereiden. Ik had dat ook. Het is vreselijk zwaar maar dan heb je het maar gehad. 

[quote quote=10200261]Ze zeggen niet voor niets dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. Je lichaam is nu denk ik veel voorwerk aan het doen om op de bevalling voor te bereiden. Ik had dat ook. Het is vreselijk zwaar maar dan heb je het maar gehad.[/quote]
Hoe lang heeft het bij jou geduurd en had je ook nog goede dagen ertussen ?

Ik had zeker ook makkelijkere dagen er tussen zitten maar ben uiteindelijk met 40+6 bevallen. Moest wel zeggen dat al het voorbereidend werk aan voorweeen wel een goede start gaf. Ik zat na een uur regelmatige weeen al op 3-4 cm 

De pijn die je voelt kunnen voor weeën zijn. Geen pretje, maar je zult er door moeten. Je lichaam (en ook je kindje) bereidt zich voor op de aankomende bevalling en dit gaat gepaard met heel wat veranderingen waar pijn komt bij kijken. Jammer genoeg wegen de laatste loodjes nu eenmaal zwaar.

Terug
Bovenaan