Laatste middagslaapje

<p>Beste mama's (en papa's? ?),</p><p>Dit is een vraag voor ouders met een baby'tje die wel overdag slaapt haha;</p><p>Zijn er meer baby'tjes van vier maanden die het laatste middagslaapje nu al overslaan?</p><p> </p>

Ja hoor! Onze dochter sliep met 4 maanden nog maar 2x een half uurtje/max 45 minuten overdag. 1e slaapje rond 10 uur en dan nog een keer rond een uur of 3 ‘s middags. Verder lekker wakker en vrolijk ? 
En dan vervolgens een goede nacht van minimaal 12 uur. 
Maar er is hoop hoor! Ze is nu 20 maanden en slaapt ‘s middags soms wel 3 uur achter elkaar! Ik wist niet wat me overkwam, haha! Onze dochter slaapt dus als dreumes/peuter meer dan toen ze baby was ?‍♀️

Met 4 maanden hebben die kleintjes vaak een slaapregressie. Dus gewoon blijven proberen en als je kindje gaat huilen, gewoon er weer uithalen. Op een gegeven moment is de slaapregressie over en valt je kindje zo weer in slaap ?

Oh, en slaapregressies duren tussen de 2 en 6 weken ongeveer. Die van 4 maanden is een vrij grote, dan gaat je kindje een normaal slaappatroon ontwikkelen en zal het dus niet zomaar meer overal in slaap kunnen vallen

Dankjewel voor de reacties!
Ja de slaap regressie herkende ik al? 
De rust lijkt(!) weder te keren in de nachten (lees: niet ieder uur wakker maar vier keer per nacht) en overdag zijn het geen hazeslaapjes meer. 
Het overslaan van het derde slaapje doet hij al vrij lang, vanaf drie maanden ongeveer.
Maar wie weet komt het terug, je weet het maar nooit met die baby's?
Maak me er verder ook niet druk over, was vooral benieuwd omdat mijn oudste nooit overdag sliep.

[quote quote=10423077]Hier ook hoor! Maar mn zoontje maakte lange nachten (1900 tot 9:00) en 2 lange slaapjes van 2/3 uur…[/quote]
Ja, nu wil je me gewoon jaloers maken?

Ons zoontje van 4,5 maand is wisselend. Soms een kort - lang - kort slaapje. Soms 2 lange slaapjes per dag.

En hier hielp een knuffel / speen hem om rust te vinden en beter te slapen

Terug
Bovenaan