Laatste nachten hysterisch huilen

<p>Hallo,</p><p> </p><p>mijn zoontje van 1,5 wordt de laatste 4 nachten rond een uurtje of 1 wakker en zet het op een hysterisch krijsen. Hij beweegt heel heftig met zijn lijfje en had vanmorgen ook een rare oranje kleur in zijn luier. Overdag lijkt er niet veel aan de hand, hij (en wij) zijn dan extreem moe alleen.</p><p>Hij eet normaal, slaapt overdag een uurtje of 2, speelt gewoon.</p><p>Hij is in de nacht op geen enkele manier troostbaar en houdt dit gewoon uren achtereen vol. Ik zit met met mijn handen in het haar! Zijn eetpatroon is niet veranderd. <br />Weten jullie wat dit kan zijn? </p>

Misschien nachtangsten? Mijn zoontje heeft hier ook last van gehad. Ze zijn dan niet echt wakker en vallen vanzelf weer in slaap. Ze willen dan ook heg liefst niet aangeraakt worden want dan raken ze nog meer in paniek 

Zou idd nachtangsten kunnen zijn.. mijn dochter had dit ook rond die leeftijd!!! Tenminste, dat vermoed ik. Zeker weten doe je het niet, maar als ik op internet las wat de symptomen daarvan waren, kwam het nogal overeen!! Mijn dochter stond wel 10-15x per nacht rechtop in bed te krijsen. Ze wilde eruit maar daar heb ik nooit aan toe gegeven. Dat was even doorbikkelen, maar na een paar nachten snapte ze wel dat ze er niet uit mocht. Het wakker worden en krijsen bleef, maar minder intens omdat ze snapte dat ik haar niet uit bed haalde.
Het duurde een paar maanden (gelukkig niet elke nacht) en toen was het voorbij. Ik vond het een enorm pittige periode, het is echt zoeken hoe je je kindje het beste kan troosten. Bij de één helpt het om erbij te gaan zitten en te kalmeren, bij de ander juist niet... 
Hopelijk is het gauw voorbij en kunnen jullie weer rustig slapen.

Met de 18 maanden is er een slaapregressie dus grote kans dat hij hier last van heeft.

Meestal is het hysterische maar een paar nachten en gaat het daarna weer beter.
Succes!

Terug
Bovenaan