Laatste restje borstvoeding?

Hoi allemaal, Ik ben sinds vorige week begonnen met afbouwen, had al bijna niks meer, dus dat ging heel snel. MAar nu? Ik heb sinds vrijdagmiddag haar niet meer aangelegd, maar zit er dan niet nog een klein restje dat kan gaan ontsteken? Mijn borsten voelen absoluut niet voel aan. Iemand andvies? Groetjes Sascha

Hoi hoi,

Zolang jij geen "volle" borsten hebt en geen harde stukken is er bijna geen kans op borstonsteking.
Ik had zelf ook nog een lange tijd melk in de borsten wat ik er zo uit de drukken (deed ik maar niet te vaak hoor).....want je lichaam moet eerst stoppen met melk maken en dan de restende melk of lozen of afbreken.
Hoop dat je het nog snapt.....hihihih.

Groetjes van Mieke mv Lote, Jozua en Ruben

Ik ging ook veel sneller met afbouwen dan 'normaal'. Ik kolfde gewoon steeds minder vaak, toen 1 keer per dag (omdat dan mijn borsten op knappen stonden!!), daarna niets meer.
Inderdaad, zo lang je niet het gevoel hebt van: IK MOET NU BORSTVOEDING GEVEN WANT MIJN BORSTEN HOUDEN HET NIET MEER, is het niet nodig. Ik heb me dat ook zitten afvragen, van dat laatste restje. Maar als je weer de borst geeft, maakt je lichaam weer een nieuw 'restje' aan, dan zou je nooit kunnen stoppen.... (zit je in een soort cirkeltje). Dus òòit moet er toch een beetje melk in blijven zitten. Het verdwijnt dus. Tenminste, daar ga ik vanuit...hihi.

Succes

Terug
Bovenaan