Laatste stukkie

Hallo allemaal!

Nu echt het einde in zicht komt, kan ik me niet meer inhouden en krijg ook weer de drang om alle informatie over baby's tot me te nemen. Dus ook weer hier op het forum te kijken. Toen ik zwanger was van de eerste, was ik wat actiever, maar met een kleintje om je heen, beleef je een tweede zwangerschap toch anders.
Maar het einde is precies hetzelfde: spanning, ongeduldig etc etc. Kortom ik kan niet wachten!!!
Ik zag dat er hier al een paar meiden bevallen zijn. In het begin van mijn zwangerschap heb ik me ingeschreven op zo'n lijst, wie wanneer uitgerekend is enzo. Is die lijst er nog? En wordt hij nu ook bijgehouden wie er bevallen is? Wel leuk om te weten namelijk!

Is iedereen verder al lekker met verlof? En alles al klaar staan?
En zijn jullie allemaal al uit de namen?

Ik klets graag deze laatste spannende periode weer met jullie mee!

Groetjes!

Ja, die laatste loodjes...

Ben officieel vanaf eind december met verlof, maar zit al maanden ervoor in de ziektewet, dus voor mij maakte het weinig verschil. Nu ik langzaam kan gaan terugkijken op deze zwangerschap kan ik niets anders dan concluderen dat het loodzwaar was (nog veel erger dan de 1e, en die vond ik al niet makkelijk) en dat ik blij ben dat het einde in zicht is... Het is erg tegengevallen, zeker ook met die dreumes van bijna 2 erbij.

Ben nu net hersteld van een mega-buikgriep en nog 4 kilo lichter dan een week geleden. Was ook echt geen pretje met die enorme buik erbij, bah! Heb ook erg veel buikpijn gehad, waarbij het even spannend was, maar het bleken toch vooral heel veel voorweeen te zijn en heeft zich (gelukkig) niet doorgezet naar een echte bevalling.

Nesteldrang is als bliksem ingeslagen deze week en ik zit alles en iedereen achter de vodden om me te helpen. Heb helaas toch ook teveel zelf willen doen, kan nu bijna niet meer lopen, zitten of liggen van pijn in mijn bekken en rug, dus moet echt rust houden. Pfff, wat zal ik blij zijn als ik mijn lijf weer terug krijg! Toch moet kindje nog een weekje of 2 blijven zitten van mij, zodat ik de tijd heb om de laatste dingetjes van mijn lijstjes af te werken en echt met rust in mijn hoofd kan wachten op de bevalling...

Ach, mijn eerste kwam met 41+3 wkn, dus ik ga er van uit dat ik ook nu de tijd nog wel heb, ha ha!

Groetjes, Karin
37+4 wkn van 2e

Hé Karin,

Heel herkenbaar allemaal. Ik heb ook een kleintje rondlopen, van 14 maanden. En ik lieg, want hij loopt nog niet eens...dus veel tillen ;-)
Gelukkig kan ik me met de nesteldrang redelijk inhouden. Ik ben normaal al erg netjes en perfectionistisch. Ik moet het nu gewoon leren loslaten omdat mijn bloeddruk anders teveel omhoog gaat (ben bij eerste in ziekenhuis terecht gekomen en dat wil ik nu niet!). En het gaat goed! Ik heb gelukkig hele goede zwangerschappen verder.

Waarom ben jij zo vroeg in ziektewet terecht gekomen?

Groetjes

He Nino,

Ben al vanaf week 6 af en aan in ziektewet geweest en vanaf week 18 volledig, de grote boosdoener: misselijk, misselijk, misselijk... Bleh, ben zo ziek geweest! Heb echt letterlijk de helft van zwangerschap kotsmisselijk, brakend en beroerd in bed doorgebracht. Ik kende dat helemaal niet van de eerste keer, dus was echt een flinke tegenvaller. Na week 20 werd het wel iets beter, maar kon ik nog steeds niet werken, als ik ook maar iets teveel deed, ging ik meteen weer braken e.d. En ook kwam toen weer bekken/rugpijn opzetten en echt enorme vermoeidheid. Vanaf week 26 heb ik ook extra opvang/oppas moeten regelen en hulp in huis, omdat ik het zelf gewoon allemaal niet meer trok... Dus daarom zeg ik: het is me vies tegengevallen!

Ben helaas nu nog misselijk, alleen niet meer de hele dag en hoef gelukkig ook niet meer te braken. Ik zei al tegen mijn man: ik hoop dat ik nooit van mijn leven meer misselijk word, want echt ik heb mijn portie wel gehad nu!

Maar wel toevallig, ik ben met mijn eerste ook in ziekenhuis bevallen ivm verhoogde bloeddruk (al viel het bij mij wel mee, nooit medicatie nodig gehad, geen tekenen van zwangerschapsvergiftiging gehad en na bevalling bijna meteen weer normale, goede bloeddruk). Ben nu ook blij dat bloeddruk zich tot nu netjes gedraagd! Verheug me nu echt op een thuisbevalling... Lijkt me zo heerlijk, gewoon in je eigen bed kunnen blijven liggen!

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Je hebt inderdaad je portie wel gehad zeg! Pfff vervelend.
Ik ben alleen laatste weken (zowel bij eerste zwangerschap, als bij deze) erg veel misselijk. Heb erg veel last van maagzuur en kan gewoon veel dingen beter niet eten. Spuug ook veel en vorige keer ook veel tijdens bevalling zelf. Ben benieuwd of dat nu ook weer zo is.

Laatste stukkie nog even volhouden!

Terug
Bovenaan