laatste uurtje van de dag, DRAMA!

hallo,

Het laatste uurtje van de dag is hier altijd feest! maar niet heus.
Mijn zoontje van ruim 7 maand slaapt overdag weinig is altijd zo geweest. Hij slaapt s, ochtends een uurtje en tussen de middag (als we geluk hebben) 2 uurtjes. Dan is hij om 15.00 wakker en wordt tegen 17.00 moe, vanaf dat moment is er niets meer goed. Ik heb uiteraard geprobeerd hem dan in bed te leggen maar dan schreeuwt meneer de hele buurt bijelkaar en gaat echt niet slapen. Dus om 18.00 naar boven in bad, fles en slapen. Dan slaapt hij ook door tot de volgende ochtend 8.00. Maar dat uurtje van 17.00 tot 18.00 is vreselijk en om hem nu al om 17.30 in bed te doen vind ik geen oplossing.
We hebben al vanalles geprobeerd, wandelen, spelen, t.v. laten kijken etc.

Misschien hier de gouden tip? of moeten we het maar accepteren?

groetjes bianca
 
Hallo Bianca16.
Om eerlijk te zijn heb ik dit probleem zelf niet bij de hand gehad, maar wil je wel proberen te helpen.
Misschien moet je je kindje wel om 17.30 naar bed brengen en dit dan langzaam opbouwen naar 18.00 b.v. om de paar dagen  5 min langer wakker houden.
Waarom wil je hem eigenlijk niet  om 17.30   al in bed stoppen en om 18.00 uur wel? Er zit maar een half uurtje tussen. Als hij dan lekker slaapt en jullie ook tevreden zijn is er toch niks mis mee? Hij is nog jong en heb zijn slaap nog hard nodig.
Succes!
 
Hoi Bianca,

Ook hier is het tussen 17 en 18 uur een stress-tijd. Natuurlijk altijd onder het koken dat stan aandacht vraagt of moe en verdrietig is. Gelukkig wil hij nog wel eens slapen in die tijd. Ik leg hem dan in bed, hij gaat dan óf kletsen óf slapen. Hij komt dan in ieder geval wel tot rust en als het eten klaar is, dan halen we hem weer op. Hij is nu 12,5 maanden. Ben wel benieuwd tot wanneer hij het accepteert om rond die tijd nog even het bed in te gaan.
Ik hoor van meerdere ouders dat de tijd van 17-18 uur vaak druk is en dat de kids dan dreinerig zijn.

Groetjes Marieke
 
Ik heb met mijn twee oudsten rond die tijd ook altijd problemen gehad. Is het bekende liedje geloof ik. Ik heb toen besloten om rond 16 uur hun alvast het avondeten te geven (potje) en vaak waren ze daarna beter te genieten.... Waren ze daarna nog moe, gingen ze eerder naar bed. Maar meestal konden ze dan nog wel even tv kijken en nog een paar hapjes met ons meeeten totdat het bad en bedtijd was...... De energieboost die ze van een warme maaltijd krijgen, verbaast mij tot op de dag van vandaag nog steeds!!!!

Succes!
 
Hoi,

Ik heb hem wel eens om 17.30 in bad gestopt en dan in bed, dan slaapt hij ook prima tot de volgende ochtend echter die dag erna slaapt hij dan maar s'middags 45 minuten en is het drama dan nog groter.
Ik heb hem vandaag om 16.00 zijn groente gegeven en tot dusverre gaat het nog aardig. Hij ligt nu rustig sabbelend op zijn speen naar sesamstraat te kijken, alsof hij alles al begrijpt ha ha. Dus mama Bal bedankt!

groetjes bianca
 
Ik ben blij dat het bij jou ook gewerkt heeft!!! Het heeft met de bloedsuikerspiegel te maken, kindjes zijn vaak om 16 uur al toe aan een warme hap, 17 uur is dan al te laat voor hun..... Het werkt niet altijd, maar meestal wel! Soms is het gewoon pappen en nat houden..... Kinderen zijn nou eenmaal onvoorspelbare wezens... We zijn zelf ook kind geweest, maar dat soort dingen onthouden we niet....

Fijne avond! Groetjes Nynke
 
Het gaat waarschijnelijk binnenkort over. Mijn zoontje had dat ook tot 9 maanden. Daarna was het over. Nu kan hij ook veel later eten en maakt het hem niet uit als het zelfs half 7 wordt een keer.
Het is ook vermoeidheid ja, dat heeft hij soms nog wel een beetje zo rond 5 uur half 6. Beetje mopperen, maar is gauw afgeleid weer. Als hij zijn eten op heeft, is hij echt weer even bijgetankt en is de ergste vermoeidheid over.
 
hallo,
ik zet tim nog een kwartiertje in zyn loopstoel,een halfuurtje op zyn buik op de mat
en dan gaat hy slapen,is hy lekker 'bezig' dat laatste  uurtjes..
groetjes,anne
 
Terug
Bovenaan