laatste voeding en nachtvoeding

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter Dewi is inmiddels 11 weken oud. Ik geef volledige borstvoeding en voed om de 4 uur. Ik begin 's ochtends om 07.00 uur etc... avondvoeding dus om 23.00 uur. Op dit tijdstip is Dewi eigenlijk in hele diepe slaap en soms duurt het wel een half uur totdat ze eindelijk goed wakker is om te drinken. Ten eerste vind ik het eigenlijk een beetje sneu voor haar om haar wakker te moeten maken terwijl ze heerlijk ligt te slapen en ten tweede vind ik het vervelend voor mezelf omdat ik dan later aan mijn slaap kan beginnen. Maar ik heb het tot nu toe altijd nog gedaan en de avondvoeding dus niet overgeslaan.

Rond half 5, 5 uur wordt ze weer wakker en begint te jammeren en te sabbelen net zolang totdat ze weer klaarwakker is. Ik heb een paar keer de speen geprobeerd, verschonen etc maar dit haalt niets uit, hooguit een half uurtje uitstel. Ik geef haar dan 1 borst ipv 2... Vaak heeft dit tot gevolg dat ze om 07.00 uur dus niet wakker is en ik haar vaak laat slapen totdat ze wakker  wordt of haar toch wakker maak, wat vaak dus weer minstens een half uur duurt. Nu is dit op zich geen probleem maar ik moet woensdag weer beginnen met werken en het zou fijn zijn als ik om 07.00 uur nog zelf borstvoeding kan geven zodat de oppasoma maar 2 voorraadjes nodig heeft ipv 3. Heeft iemand hier ervaring mee of enkele tips?

Hoi, ik heb dit met m'n zoon gehad, alleen dan met flesvoeding. Die heb ik op een geven moment om de 3,5 uur een fles gegeven, zodat hij om 22 uur in bed lag en dan tot 7 uur door laten slapen....en ook laten jammeren en dan meteen een fles en dan was het klaar. Misschien een idee?? Of misschien is de avondvoeding niet meer nodig? Hangt natuurlijk van het gewicht af van je kleintje? Even mee stoeien, dan komt het vanzelf goed!

Hoi

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad.
Maar bij mij lagen de tijden iets anders,voor ons wel net zo vervelend.
Nu doen we het volgende:
Tussen 5 en 6 krijgt ze drinken en vaak is ze dan redelijk lang wakker.
Om een uur of 7 half 8 gaat ze in bad en daarna krijgt ze nog een slaapmutsje.
(voordeel van borstvoeding)
Op deze manier slaapt ze door tot een uur of 6.

Groetjes Jes

Hoi Jessica

Hier hetzelfde hoor, mijn zoon is 13 weken en ik begin morgen weer met werken. Ik kan de klok er zowat op gelijk zetten; Roy is rond 5 uur wakker en wil dan voeding want ligt al in zijn bedje meteen te ''zoeken'' en smakgeluiden te maken (ik geef ook bv). Ik heb helaas van alles al geprobeerd om deze voeding van 05.00 uur te rekken, maar moet je teleurstellen: mij lukt het (nog) niet!! Later voeden 's avonds haalt niets uit, hij blijft een soort biologisch wekkertje hebben dat hem altijd rond 05.00 uur wekt!!
Ik denk dat het een kwestie van afwachten is..tja en  eerst maar wat meer afgekolfde flesjes...  op den duur zal hij vanzelf (hopelijk!) wat minder  voedingen nodig hebben.
Maar mocht je toch een oplossing gevonden hebben: laat het me weten!!!

Hoi. Mijn zoontje is nu ruim 9 weken en die geef ik geen late voeding meer. Ik moest hem idd ook altijd wakker maken, wat bijna nooit lukte.. Hij valt altijd rond half 9 in een diepe slaap.. Ik geef hem nu dus rond kwart over 8 zijn voeding en leg hem dan lekker op bed. Mijn oudste slaapt dan ook dus hebben we een beetje avond voor ons zelf..
Jesse komt dan wel rond half 3 voor een nachtvoeding en om 6 uur nog een keer.. Ik maak me er ook niet druk om. Ik ga als ik moe ben zelf ook om half 9 naar bed en dan kom ik toch aan mijn slaap..
Maak ik Jesse nou om 11 uur wakker voor de late voeding dan komt ie ook om 3 uur dus het maakt niks uit voor mij...
Gr. Anne-Marie

Ten eerste bedankt voor jullie reacties.

Vorige week zondag ben ik begonnen om de borstvoeding van 23.00 uur te vervangen door Similac flesvoeding. Gewoon om te kijken of Dewi dan de hele nacht doorslaapt. Misschien ligt dit iets zwaarder op de maag, want ik weet niet wat ze drinkt tijdens de borstvoeding, aangezien ik haar altijd uit een hele diepe slaap moet halen en ze nog heel moe is terwijl ze drinkt. Van de 6 nachten heeft ze 5 nachten doorgeslapen. Ik moest haar zelfs wakker maken de volgende ochtend om 07.00 uur. Misschien een tip voor andere moeders, (happy75).

Van collega's en familie kreeg ik ook de tip om Dewi eens niet om 23.00 uur wakker te maken, maar gewoon laten liggen en eens kijken hoe laat ze wakker wordt. Dit heb ik dus afgelopen nacht geprobeerd. Dus de laatste borstvoeding om 19.00 uur en gewoon om 23.00 uur laten liggen. En wat denken jullie, ik moest Dewi vanochtend om   07.00 uur weer wakker maken. Ze heeft dus de klok rond geslapen. Ik weet dat de    mensen van het CB zeggen dat je absoluut de voeding van 23.00 niet mag overslaan tot tenminste 5 maanden ivm de bloedsuikerspiegel, maar als ze goed groeit,is er toch neits aan dce hand. Ze meldt zichzelf toch wel, mocht ze toch nog honger hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi Jessica,

Mijn zoontje Daan, bijna 4 maanden, slaapt als ruim 2 weken de klok rond van 20 uur tot bijna 8 uur 's ochtends. Het cb had er geen moeite mee als ik van 5 naar 4 flessen ging, bij mij hebben ze niets gezegd over bloedsuikerspiegel die te laag zou kunnen worden. Daan werd bij ons ook altijd rond 5 uur wakker als we hem nog een voeding om 22.30 uur gaven, je stoort je kind dan toch in zijn nachtrust.
Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en als je kindje goed blijft groeien dan is er niks mis.

Groetjes Saskia

Hoi,

mijn zoontje van nog geen vijftien weken krijgt tussen half acht en half negen de laatste bv, net hoe het uitkomt. s'Nachts komt hij meestal rond twee uur en rond vijf uur voor een voeding. Ik maak me er niet druk om, want hij zal het wel nodig hebben. het is een grote baby (ruim zeveneneenhalve kilo) en heeft een flinke eetlust. Ik kan ook erg genieten van die momenten midden in de nacht van ons tweetjes, terwijl de rest heerlijk slaapt.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan