laatste voeding fles?

He hallo dames,

Mijn kleine meid van 4 weken drink aan de borst en over het algemeen goed. Behalve de laatste tussen 22.00 en 23.00. Met als gevolg dat ze twee keer komt 's nachts. Iedere 3 uur.

Nu wil ik de laatste voeding en eventueel de nachtvoeding de fles geven. Wie heeft hier ervaring mee en hoe pakte dat uit?

gr. Linda
 
Ik zou nog even doorbijten.... Mijn jongste nu 8 weken krijgt ook de borst en de laatste voeding ging ook niet fantastisch (wat logisch is want jij als moeder bent ook moe, en de melk schiet dan ook niet snel toe en is ook minder). Nu echter slaapt ze al een week door (6 uur achter elkaar). Het kost je veel energie en hebt chronisch slaaptekort, maar het is het echt waard. De kans is namelijk als je nu een fles gaat aanbieden, je kleine het wel erg makkelijk drinken vind en dus nog lastiger aan de borst gaat drinken (is namelijk een ander principe) en je laat een voeding vallen, dus je borsten gaan uiteindelijk ook weer wat minder aanmaken.
Bij mijn tweede dochter heb ik juist door het te snel aanbieden van de fles (dan wel met afgekolfde borstvoeding van 's morgens) de borstvoeding om zeep geholpen. Ze zoog niet meer fanatiek genoeg aan de borst en voeding liep steeds verder terug.
Moet nu weer even naar de jongste toe, voedingstijd! Succes
 
Ik zou ook nog even doorbijten, hoe vervelend het ook is.
Mijn oudste sliep na 5 weken van de een op de andere dag door van 23.00 tot 5.00/6.00 uur. (mijn jongste helaas pas na 5 maanden, en zij kreeg flesvoeding !)
Neem zelf overdag genoeg rust, ga lekker 's middags slapen, en zorg dat je goed eet en drinkt. Dat komt de borstvoeding ten goede.

Succes ermee !
 
hoi Linda,

ik heb precies gedaan wat jij van plan bent. Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en ze krijgt nog steeds de laatste voeding uit de fles. Om de productie op peil te houden kolf ik wel die voeding die ze niet bij mij drinkt. Bijkomend voordeel is inderdaad dat Saskia lekker slaapt. De gekolfde ochtend voeding is een stuk voedzamer dan de avondvoeding die ze anders zou krijgen.

Succes ermee!!
 
Terug
Bovenaan