Laatste voeding!! Help!!

Hoi mama's,

Ik heb er al veel over gelezen en er zijn ook al  vragen over gesteld maar ik zit heel erg met het volgende:

Onze zoon krijgt 5 voedingen. Nou is de laatste voeding echt een ramp. Hij moet dus wakker gemaakt worden (om ± 22.00 uur) maar hij valt vervolgens binnen 1 minuut weer helemaal in coma. Wij zijn dan echt een uur in gevecht om er toch voldoende voeding in te krijgen. We moeten echt roepen tegen hem en dan schrikt hij steeds heel erg om vervolgens gelijk weer in coma te vallen en van de week droomde hij ook daarna heel erg met huilen erbij. Waarschijnlijk dus door ons geroep. Ik wil dit niet meer, vind ik zo erg!

We zijn hem al vroeger gaan geven, en hebben hiervoor al scheppen rijstebloem in de voeding zitten maar het maakt allemaal niets uit.
Nu moeten we de voeding overdag beetje bij beetje ophogen zodat we die laatste voeding kunnen minderen maar nu komt dus het probleem: hij drinkt overdag zijn flesje niet leeg met het gevolg dat hij nu 's nachts weer wakker wordt omdat hij dus niet genoeg binnen krijgt. (hij krijgt normaal 180 cc en nu dus 200).

We weten echt niet meer wat we moeten doen.

Heeft iemand goede tips voor ons?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rosanne, mama van Quentin (16 weken)
 
Hoi Rosanne,

Ik zou eens proberen die laatste voeding weg te laten. Als de kleine er geen behoefte meer aan heeft zou ik er niet meer op aan dringen. Kinderen kunnen heel goed aangeven wat ze nodig hebben! Ik ben er met mijn eigen dochter op een gegeven moment ook mee gestopt omdat we haar niet meer wakker kregen.

Je kunt het allicht een keer proberen en zien wat er van komt!

Succes Debra
 
Hoi Rosanne,
Als ik jullie was zou ik de laatste voeding per direct weglaten.
Als ik jullie verhaal zo lees heeft hij er echt geen behoefte meer aan!
Zo kwel je hem en jezelf en dat kan niet de bedoeling zijn.
Je hoeft de voeding overdag niet van te voren op te hogen hoor.
Als je de laatste fles weg hebt gelaten kan dit altijd nog. Ik weet niet of hij al fruit krijgt?
Als dit zo is kan het best zijn dat hij aan de oude hoeveelheid + fruit voldoende heeft.
Bij onze Quinten kreeg ik er niet meer melk in ondanks dat hij een fles minder kreeg.
Hij kreeg toen al wel fruit. Pas sinds dit weekend gaat er 210 ipv 180 in elke fles.
Hij krijgt nu nog maar 3 flessen (08.30-12.00-19.30) en daarbij fruit(14.30) en groente en yoghurt (16.30). Hij doet het er gelukkig prima op en vind het lekker.
Probeer het vanavond maar gewoon. Wij waren ook bang dat hij dan midden in de
nacht zou komen voor de fles, maar dat is niet gebeurd.
Op een gegeven moment zijn ze er ook gewoon aan toe.

Heel veel succes ermee en geniet van de (nieuwe) laatste voedingstijd. Daarna kan
hij lekker slapen en hebben jullie niet meer die ontzettend vervelende taak om die
laatste fles naar binnen te wurmen!!!
Groetjes Melanie
 
Hoi Rosanne

Wat vervelnd zg dat die laatste voeding zo'n gevecht is...
Raff heeft ook een keer gehad dat hij maar niet wakker werd voor de voeding... Roy, mijn man, heeft Raff toen in zijn blote beentjes neergelegd en tijdens het drnken met z'n beentjes gespeeld, dit hielp   ( op dat moment...)
Wat we ook wel doen is zingen voor Raff en aan zijn handjes zitten of zijn wangetje strelen...

Ik hoop dat zoiets voor Quentin ook helpt, maar misschien zit hij even in een fase!?
Of misschien helpt het om er overdag nog een voeding bij te doen zodat hij toch genoeg voedingen heeft, maar dan anders verdeeld over de dag (moet je wel in z'n schema gaan rommelen...help?!)

Veel succes ermee!
liefs Clau
 
Hoi Rosanne,
Hier ben ik alweer....
Ik zou als ik jou was niet overdag er een voeding tussenproppen....
Lees dat net in een reactie op jouw verhaal. Maar het is uiteindelijk de bedoeling dat
onze kleintjes op 3 maaltijden per dag net als ons komen.
Ze geven snel genoeg aan als ze niet genoeg hebben aan wat ze krijgen.
Groetjes Melanie
 
Hoi,
Ik zou de laatste voeding er gewoon afhalen.
Wij hebben hetzelfde gehad toen ons zoontje 4 maanden was.
We zijn toen pap gaan geven in de fles van 19.00 uur en hij sliep meteen door tot de volgende morgen 7.00 uur.
Het is in ieder geval het proberen waard.
groetjes Marisca
 
Terug
Bovenaan