Laatste voeding JA of NEE

<p>Jullie advies? </p><p>Mijn kleine man van 5,5 maand krijgt 4 flessen van 210 CC. </p><p>07:30-12:30-17:00-22:00 </p><p>Tot een paar dagen geleden dronk hij de fles van 22:00 helemaal leeg, maar nu laat hij ong. 50/60 staan. Hij krijgt de fles al slapend, want ik moet hem er echt even voor wakker maken.</p><p>Als ik hem niet om 07:30 de fles zou geven, blijft hij slapen tot max 08:30. (Echt een luxe!) </p><p>Moet ik de fles van 22:00 blijven geven of zou ik deze kunnen weglaten? En hoe moet ik het dan doen met de tijden, aangezien hij wel 4 flessen nodig heeft! </p><p>Ben bang dat als ik de fles van 22:00 weg laat, hij ‘s nachts of heel vroeg ‘s ochtends komt. En dit zou met de tijden waarop hij naar het KDV gaat slecht uitkomen. Hij is een echte slaper en slaapt het liefst heel de dag, vandaar.. </p><p>Hoe doen jullie dit en hebben jullie tips? </p><p> </p>

Laatste voeding om 22 uur weglaten. Als je zoon nu nog geen hapjes krijgt dan zal hij er ongetwijfeld spoedig mee beginnen. 
Mijn dochter heeft een soortgelijk schema:
07.00 papflesje 210 of 240 na hele nacht doorslapen
09.30 fruithap
11.30 flesje 180 
15.30 flesje 180
19.00/19.30 warm hapje
Groetjes

Hij krijgt sinds 1,5 maand fruit en groente! :) Dus tussendoor 2 hapjes erbij op een dag, deze gaan ook altijd helemaal op. 

Maar als ik de fles van 22:00 weglaat, krijgt hij dan niet te weinig? 

Okay wat goed! Ja dat dacht ik ook bij mijn dochter. Ik gaf haar (en soms nog) 4 flesjes en 2 hapjes. Gisteren bij het consultatie bureau geweest en zij zeiden dat dat teveel is. Groei en gewicht zijn verder goed. 
Of je maakt van 1 of 2 flesjes ook een papflesje? Ik doe bij 210 water bijvoorbeeld 2 schepjes nutrilon en 5 schepjes nestlé (pyjama) pap. Ik zou mijn dochter niet wakker maken voor een flesje maar laten slapen ?

Ik denk dat je het gewoon eens moet proberen kijken wat hij doet. Als ik dit zo lees krijgt mijn zoontje van 5,5 te veel maar merken wel dat hij het echt nog nodig heeft. Sinds 1,5 maand zijn we bezig met een “structuur” op het gebied van eten want hij wil het liefst heel de dag eten.    Hij krijgt de fles 4x180 nutrilon + 1,5 schepje nutriton 1x180 + pap ( al sinds 8 weken)  07.00/11.00/15.00/19.00 en 22.30.  We  geven tussen 7/11 of 11/15 een fruit hapje en tussen 17/18 groente.   
We hebben nu al paar keer geprobeerd fles 5 te laten vallen, omdat wij hem ook 9/10 wakker moeten maken.. als we het proberen dan komt hij als nog om 12/1 snachts ?.  Hij moet binnekort weer naar het cb dus gaan we weer advies vragen.   Qua gewicht zit hij netjes op t groene lijntje dus het vele eten is niet aan hem te zien.

Ik denk dat je het gewoon eens moet proberen kijken wat hij doet. Als ik dit zo lees krijgt mijn zoontje van 5,5 te veel maar merken wel dat hij het echt nog nodig heeft. Sinds 1,5 maand zijn we bezig met een “structuur” op het gebied van eten want hij wil het liefst heel de dag eten.    Hij krijgt de fles 4x180 nutrilon + 1,5 schepje nutriton 1x180 + pap ( al sinds 8 weken)  07.00/11.00/15.00/19.00 en 22.30.  We  geven tussen 7/11 of 11/15 een fruit hapje en tussen 17/18 groente.   
We hebben nu al paar keer geprobeerd fles 5 te laten vallen, omdat wij hem ook 9/10 wakker moeten maken.. als we het proberen dan komt hij als nog om 12/1 snachts ?.  Hij moet binnekort weer naar het cb dus gaan we weer advies vragen.   Qua gewicht zit hij netjes op t groene lijntje dus het vele eten is niet aan hem te zien.

Onze zoon kreeg op die leeftijd nog 5 flessen, maar dat is ook niet zo'n slaper en enorm actief. Die heeft gewoon z'n brandstof nodig en dan nog buigt z'n gewicht wat af. 
Ik zou het gewoon proberen en kijken of je zoon dan lekker doorslaapt. Als z'n groei verder goed gaat, heeft hij het blijkbaar gewoon niet nodig. Kindjes geven zelf wel aan hoeveel ze nodig hebben over het algemeen. Vanaf 6 maanden mag je ook beginnen met brood, dus dan heeft hij sowieso weer wat minder melk nodig. 

Hoi
Gemiddeld hebben kleintjes van 4 tot 6 maanden tussen 800 en een liter voeding nodig  
Ik heb me  dochter nooit wakker gemaakt voor een voeding als ze lekker slapen laat ze dan slapen is mijn mening het kan zijn als je je kleine niet wakker maakt dat hij later op de nacht nog om een voeding vraagt of dat hij lekker door slaapt tot de ochtend en overdag vaker de fles wil zolang hij 600 of meer drinkt zou ik m niet wakker maken 

Terug
Bovenaan