laatste voeding laten vervallen

Hallo moeders van Nederland!

Ik heb een vraag aan jullie. Ik geef nog volledige borstvoeding aan mijn dochter van 5 maanden. Ze krijgt 5 voedingen, waarvan de laatste om 23.00 Hier wil ik toch eens mee gaan stoppen en ik wil dan ook weten hoe ik dit het beste kan doen: gewoon weglaten of vervroegen? Ze krijgt nu de voorlaatste om 19.30 en als ik de laatste ga vervroegen naar 22.00 en zelfs naar 21.00, komen die voedingen dan niet te dicht op elkaar te zitten? De 19.30 vervroegen is geen optie, rond die tijd wil ze pas gaan slapen. En wat deden jullie als jullie kind vervolgens 'snachts wakker werd?(want dat gaat geheid gebeuren!)Gewoon te drinken geven? Leren ze op die manier wel door te slapen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn dochter altijd wel wakker moet maken voor de laatste voeding. Ze slaapt dan best vast, maar drinkt vervolgens wel goed.Een lang verhaal, maar wacht met smart op jullie adviezen/ervaringen! BVD!!!Marieke
 
Hoi Marieke,

Slaapt je dochter nu door? Dan zou ik daar eerlijk gezegd niet aan gaan tornen! Want inderdaad loop je goeie kans dat ze wel weer 's nachts wakker wordt voor een voeding als je de laatste voeding niet meer geeft.

Ik heb zelf allebei mijn dochters altijd op verzoek gevoed. Bij mijn oudste heb ik zo'n late voeding ook wel geprobeerd in te voeren en dan dronk ze ook wel (slapend :)), maar ze werd net ze goed 's nachts weer wakker. Ik heb dit na een paar keer dus ook maar laten zitten.

Op zich is het geen probleem als de voedingen dicht op elkaar zitten. Van borstvoeding kunnen ze nooit te veel krijgen. Mijn dochter (10 mnd.) krijgt regelmatig voedingen waar minder dan bijv. 2 uur tussen zitten.

Als ze wakker wordt, krijgt ze gewoon te drinken. Ik voed haar liggend in bed en slaap meteen weer verder (ik laat haar dan bij mij in bed liggen). Zo kost het mij zo weinig mogelijk slaap ;-)

Groetjes,
Pauline
 
Hoi Pauline,

Bedankt voor je reactie. Mijn dochter slaapt inderdaad nu door (wordt natuurlijk weleens wakker, maar geef haar dan haar speen)maar je zou toch denken dat die voeding er toch een keer af moet? Zelf denk ik dat het misschien maar het beste is die voeding te blijven geven tot ik ga afbouwen(eind maart). Als ik dan die van 19.30 als papfles kan geven dan stop ik met die van 23 uur. Wel knap van je dat je ook s'nachts blijft voeden.Doe je dat nu nog steeds of was dat voorheen zo? Ben je overdag dan niet helemaal gaar? Neemt ze s'nachts geen genoegen met haar speen? Op zich heeft ze die voeding natuurlijk niet meer nodig. Misschien is het toch gewenning voor haar geworden. Ga je tot een jaar door met borstvoeding, of nog langer? Ik vind het al heel wat dat ik bijna een half jaar heb gegeven. Ik zal het wel vreselijk missen straks, maar wil nu toch ook wel kunnen gaan en staan waar ik wil zonder altijd maar aan kolven te hoeven denken. De ochtendvoeding wil ik wel blijven geven (als het lukt natuurlijk). Hoop van je te horen. Gr. Marieke
 
Hoi Marieke,
Mijn dochter (5 mnd) en ik zitten in precies dezelfde situatie. Ik geef haar nu volledige bortvoeding en had eigenlijk wel gedacht dat ik hiermee met zes maanden zou stoppen. Ik merk dat ik dit best lastig vind, een fles is toch niet hetzelfde, ik ga het ook erg missen denk ik. En ik denk nu al "misschien is zeven maanden ook nog wel te doen". Echt lang wil ik geen borstvoeding blijven geven. Zo'n grote baby aan de borst is een beetje raar. Maar eens zal ik toch die flessen moeten klaarmaken. Jij ook sterkte met afbouwen. Ik ga een vraag in de groep gooien over het aantal maanden borstvoeding. Groetjes Dominique
 
Terug
Bovenaan