Laatste voeding laten vervallen

Hoi,

Mijn zoontje is nu 11 maanden en krijgt nog een laatste papfles van 210cc om 19.00u. Nu zag ik in het groeiboekje van het cb dat vanaf 10/11 mnd die laatste voeding mag vervallen. Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen. Ik vind het nog wel prettig om hem die fles te geven. Pyjama''tje aan, slaapzak aan en gezellig knus op schoot die fles te geven...Hij wordt al zo groot... Maar goed.. toch zal hij er een keer vanaf moeten lijkt mij...

Het schema van mijn zoontje qua voeding is nu:

-7u 180cc fles + 2 schepjes pap

-9u fruit + sap

-11.30/12u 150cc fles + 1 broodje

-13.30u sap + koekje

-16u groente en yoghurt (dit doen wij al een tijdje omdat hij om 18u te moe was om te eten)

-19u 210cc fles +2 schepjes pap

Als ik dan toch dit laatste fles wil laten vervallen, zou hij ook later zijn groente moeten krijgen. En moet hij dan meer groente dan anders eten en yoghurt?
Hoe doen jullie dit? Graag even jullie hulp...
 
Ja dan moet hij inderdaad later zijn groente krijgen. En dan nog wat sap voor het slapen gaan.
Maar als jij het nog prima vindt zo laat het dan lekker zo. Hij gaat vanzelf die fles een keer slecht drinken. Zo hebben wij dat toen ook gedaan. toen ze m bijna nooit meer leeg dronk of met moeite ging drinken, toen hebben we m er af gedaan.
 
Volgens mij mag je zoontje al wel meer hebben dan alleen maar groente. Hij mag gewoon met de pot mee eten. Dus aardappels/vlees/groente.

Hier krijgt mijn oudste ook nog steeds een fles om 19.00 uur. Hij krijgt van nutrilon goede nacht. Hij eet gewoon met ons mee, maar deze fles gaat ook helemaal op.

Ik doe er niet moeilijk over, hij vindt het lekker en het is een rust momentje voor het slapen gaan. Daarbij kan hij het ook makkelijk hebben, tis een tenger manneke.

Mocht hij meer gaan eten dan kun je misschien de papfles vervangen door een flesje melk of gewoon sap.
 
hoi hier een zoontje van 10m oud hij drinkt de ene keer de fles van 19/19,30 wel en de andere keer maar een paar slokjes is net hoe zijn dag er uit ziet.

hij drinkt smorgens tussen 8 rn 9 210ml dan tegen 10 fruit of zo een tussen doortje en dan tussen 11.30 en 12.30 1,5 of 2 boterham met wat thee of sap tussen 3 en vier een tussen doortje fruit of een rijstcracker en zo tussen 17 en 18 warm eten hij eet met de pot mee of ik moet werken dan krijgt hij een kant en klaar maaltijd en dan tussen 18,30 en 19,30 een fles van 210ml dit kan een melk fles of papfles zijn ik wissel het eigenlijk af
 
@egnie:

Mijn zoontje eet al groente, aardappel en vlees/vis hoor, maar ik zeg groente voor het gemak ;)

Nadat ze 1 jaar zijn hoeft die laatste voeding toch niet meer? of wordt dat nog wel gegeven?
 
Ik zou het langzamerhand afbouwen door z'n eettijden aan te passen aan een "normaal" patroon met dus rond 17 (of hoe laat jullie eten) het avondeten. Je kan ook gewoon 's proberen of die fles nog nodig is. Onze zoon dronk 'm wel gewoon, maar toen we hem niet hebben aangeboden, bleek dat hij ook makkelijk zonder kon... hij heeft er nooit meer naar getaald.
 
Onze zoon van 19 maanden krijg ook nog gewoon voor het slapen gaan melk,de ene keer pyama papje en de andere keer goede nacht,zo wisselen we het af.

en dan eten wij rond half 6/6uur en 7 uur de fles,eten we wat later dan geen toetje voor hem en gewoon de fles.

Het is maar net wat je kind nog wil eten.
En voor mama is het fijn,ze liggen nog even lekker bij,een rustpunt voor het slapen gaan.
 
Terug
Bovenaan