laatste voeding van 18:30 uur laten vallen bij 10maanden

hoi

mijn zoontje is nu 10 maanden en ik geef hem 's morgens bv en om 18:30uur de fles
wanneer kun je die laatste voeding laten vallen?
momenteel zou ik het niet willen doen, omdat hij nu niet zo heel goed zijn warm eten eet.

maar wat is dus het moment om met de laatste voeding te stoppen en hij dus op zijn avondeten de nacht door moet komen?


bedankt

groetjes bianca
 
Mijn dochter is bijna twee en krijgt nog steeds een fles met bambix om 19.00 uur voordat ze gaat slapene en daar doet ze het prima op als ik die niet geef dan word ze s'nachts wakker en nu slaapt ze heerlijk verzadigd in.
Het is toch alleen maar melk en bambix kan geen kwaad hoor
groetjes
 
Mijn dochtertje van bijna 10 maanden wil de fles niet meer om 19.00 uur. Soms drinkt ze maar 40 cc. Ik geef hem nog wel omdat ze anders niet aan de 500ml opvolgmelk komt. Heb al van alles geprobeerd, groente om 17.00 uur of 18.00 uur maakt niet uit. Ook fles later wil ze niet (dan is ze al weer te moe).  Moet volgende week weer naar het CB en zal dan vragen of ze een ander schema kan.
 
hoi hoi,

mijn zoontje is nu 14 maanden en hij krijgt ook nog steeds zijn laatste voeding.
ik moet wel zeggen dat het wat hoeveel heid bij hem verandert de ene keer heeft hij genoeg aan zestig en de andere keer drinkt hij 150.

groetjes sadre
 
Hi, allereerst waarom moet je die fles laten vallen?

Onze zoon bijna 1, krijgt ook nog een fles rond 19 uur. SOms heeft hij er zin in, soms niet. Kan ook zo zijn dat hij dan 2 uurtjes later wakker wordt en echt dorst heeft, doe niet moeilijk en geef dan een waterig flesje en een paar goede slokken water na omdat het anders slecht is voor zijn tandjes.
 
Hoi hoi,
Zoals je leest, ieder kind is anders!!! Kijk wat je kindje aangeeft. Als hij/zij wel wil drinken, geef je het. Wil hij niet dan leg je hem zo in bed en maar kijken hoe het gaat. Bij Bas (13mnd en 1wk) ging het als volgt: hij dronk altijd een nutrilonfles rond 1900/1930uur. Op een gegeven moment dronk hij maar 30cc en dan weer helemaal niks. Toen heb ik een keer geprobeerd om een paar slokjes water te geven, tanden te poetsen en naar bed. Het ging gelijk helemaal goed. Nu hebben we iedere avond hetzelfde ritueel en meestal wil Bas zelfs niet meer die paar slokjes water. Hij slaapt door tot 's morgens ca 630 uur.  
Zoals ik al zei, kijk gewoon wat je kindje wil en pas je daar op aan.
Groetjes
Annelies  
 
hoi

Zoals je ziet, elk kind weer anders.

Ik ben vanmiddag met Rebecca  (nu 10 maanden) op het CB geweest en daar voorgelegd. Volgens de arts is het voldoende als ze een halve liter vocht binnenkrijgt, waarvan minimaal 300cc opvolgmelk en 100cc yoghurt of danoontje. Wel moet ik nu iets aanvullende met vit. D.
Ze eet nu om ongeveer 18.00 met ons mee, daarna in bad en ongeveer 19.00-19.30 naar bed en slaapt dan door tot de volgende ochtend 7.30-8.00 uur.

groetjes
Melanie
 
Mijn zoontje, nu ruim 10 en een halve maand, krijgt nog steeds 's avonds een fles. Hij krijgt de laatste   om 8 uur voor hij naar bed gaat. Sommige dagen is hij eerder moe en gaat eerder naar bed en dan maak ik hem nog wakker rond 9 uur. Als i kdat niet doe dan houdt hij het niet vol. Hij is wel altijd een hongerige baby geweest en heeft heel lang forte voeding gedronken omdat hij zo'n honger had. Ik denk dat ik die laatste fles nog wel lang geef, heb geen zin om midden in de nacht op te zijn met een hongerig kind.
 
Terug
Bovenaan