Laatste voeding voor de nacht

Ik hoop dat ik wat tips en adviezen kan krijgen over onderstaande. Ik ben op dit moment erg aan het twijfelen hoe ik het moet aanpakken. Ik heb een zoon van 8 weken oud. Hij krijgt op dit moment 6x 120 cc voedingen (kunst). De voedingen die ik geef zijn rond 7/8 -11-15-19-23 uur. In de nacht laat ik hem komen.

Waar ik mee zit is het volgende. Na de voeding van 1900 uur slaapt hij best lang. Overdag wordt hij makkelijk voor de volgende voeding wakker. Maar na de voeding van 1900 uur ligt hij om 2300uur nog diep in slaap. Ik heb hem een paar keer 'slapend' gevoed met de hoop dat hij daarna tot 5/6 uur door zou slapen. Hij wordt meestal rond 3uur daarna wakker. Wat ik ook heb geprobeerd om de voeding van 2300 uur over te slaan. Mijn zoon wordt dan rond 2uur wakker. Ik ben erg in twijfel of ik hem nu wel of niet de 2300 uur voeding moet geven. Want hij komt met en zonder die voeding rond dezelfde tijd. Ik heb advies gevraagd bij consultatiebureau, maar word ik niet wijzer van. Zij geven aan dat beide kan.... ik heb natuurlijk het liefst dat hij zijn lange slaap in de nacht doet, zodat ik ook dan langer kan liggen. Ik hoop van jullie wat advies en tips te krijgen!
 
Mijn zoontje heeft dit ook een tijd gedaan. Sliep dan van 21 tot 3 en kwam dan weer elke 2,5 / 3 uur. Wij hebben hem daarin gevolgd, ik was juist blij dat hij al zo snel zo'n lange ruk sliep. Later ging dit schuiven en werd het slapen langer. De late voeding van 23 / 24 je hebben we eigenlijk nooit gedaan omdat hij rond die tijd altijd diep sliep. 
 
Het zou voor mij liggen aan hoe laat hij dan daarna weer komt, dus als hij zonder om 2u komt hoe laat komt hij dan erna? En met om 3 en hoe laat daarna? Daar zou ik t op baseren net wat een fijnere tijd voor jullie is en als die 2 tijden ook niet veel schelen zou ik die om 23 niet geven dan krijgt ie wel 2x heel snel achter elkaar.
 
Het duurde hier een week of 2-4 voordat de droomvoeding rond 22.30 ervoor zorgde dat het slaapritme veranderde. Toen ging ze tot 5 uur slapen en een maandje later tot 6 uur. Die voeding heb ik wel tot 8 maanden gegeven. Maar het kost tijd. Jij bent ook niet zo in een nachtje van slaapritme veranderd. Kijk maar naar flinke jetlags. 
 
Ik lees even mee, want dit is momenteel bij ons ook aan de hand. Zoontje is nu ruim 6 weken. Twijfel over zo’n ‘droomvoeding’ om 2300 uur, maar ben bang dat het geen verandering zal brengen.
 
Ik zou volledig op verzoek voeden en dus niet wakker maken. Ja dan komen ze misschien op een vervelend tijdstip maar dit zal steeds verder naar achter verschuiven en dus een langere nacht worden
 
Ik zou de voeding van 23.00u even laten voor wat het is. Als hij sowieso rond 02.00u komt zonder die droomvoeding, slaapt hij toch al aardig wat uurtjes vanaf 19.00u. Als je slim bent, duik je ook een keertje om 20.00u je bed in en kan je doorslapen tot 02.00u en dan weer om 07.00u.
Hier een knul van 14 weken: krijgt om 19.00u zijn fles, slaapt dan tot 01.00u/02.00u en dan weer om 06.00u/07.00u. Ik duik lekker vroeg m’n bed in zodat ik ook die uurtjes kan pakken!
Ze hebben nou eenmaal nog die voeding nodig, gaat vanzelf weer voorbij!
 
Je zoon wordt vanzelf wakker als hij trek krijgt. Evt kan je proberen de voeding van 19.00 uur te rekken naar bijvoorbeeld 19.15 uur of een extra schepje voeding aan de fles toe te voegen. Veel succes er mee ?
 
Terug
Bovenaan