laatste voeding wel of niet!!

hoi allemaal.
mijn dochter (17wk) moet ik de laatste tijd wakker maken voor de 19.00 uur voeding. De fles drinkt ze vaak wel helemaal leeg. Ze wil daarna ook het liefst weer gelijk naar bed. Maar dan komt de 23.00 uur voeding. En weer moeten we haar wakker maken. Die fles gaat meestal met moeite erin. Ik vind het zo zielig om haar steeds wakker te maken. Ze ligt ze lekker en lief te slapen.  Na de 23.00 uur voeding slaapt ze wel lekker door tot 07.00 uur.Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan oplossen.

gr. elsbeth
 
Hai,

Je kan natuurlijk van het weekend eens proberen om de voeding van 23 uur te laten vallen... Dan kijk je gewoon wanneer ze uit zichzelf komt voor deze voeding... (en of ze dus wel komt voor de voeding)

Zo kan je kijken of ze zelf een mooi voedingsritme gaat bepalen, misschien heeft ze de voeding van 23 uur al wel niet meer nodig...

Ik maak mijn dochter al heel lang niet meer wakker voor een voeding (maarja dat is makkelijk met borstvoeding) en de ene keer komt ze wel regelmatig 's nachts, en de andere keer maar één keer...

Groetjes Nynke
 
Hoi Elsbeth,
Toen mijn zoontje 16 weken was moesten we hem ook wakker maken voor de laatste
voeding. Wij hebben die toen van de ene op de andere dag laten vervallen. Dat ging
helemaal goed!! Hij sliep goed door.
Wel zijn we toen ook begonnen met fruithapje aanbieden. Eerst een paar hapjes en
dat werdt vanzelf meer.
Je kindje geeft zelf duidelijk aan wat ie nodig heeft. En proberen kan geen kwaad toch?
Succes en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn zoontje is ook 17 weken en ook ik moet hem wakker maken voor de laatste voeding, borstvoeding. Nou was dit eigenlijk al heel lang zo, maar de laatste week huilt hij erg als ik hem wakker maak. Bij het consultatiebureau adviseren ze om door te gaan met 5 voedingen tot mijn zoon 5 maanden oud is, dit vooral ivm de bloedsuikerspiegel. Ik moest maar gaan proberen hem slapend aan te leggen. Dit ga ik dus straks maar proberen. Groetjes
 
Onze zoon viel met drie maanden rond een uur of zeven in slaap. Hij kreeg om half negen altijd zijn laatste fles. Toen ik hem wakker wilde maken voor die laatste fles lukte me dat met geen mogelijkheid. De volgende avond ging het precies hetzelfde. Heb hem toen de laatste (5e) fles niet meer gegeven. Hij bleef ook tot 7 uur de volgende ochtend doorslapen. Bij het cb zeiden dat hij de laatste fles niet meer hoeft. Ook omdat hij voorbij de 6 kilo was en dan kunnen ze met 4 flessen toe. Heb daarna ook nooit meer de 5e fles gegeven. Mijn zoon is nu 8 maand en het is nooit een probleem geweest.
 
hoi dames
bedankt voor jullie tips. Gisteren sliep mijn dochter (4 mnd)  na de 16.00 uur voeding maar door. we hebben toen de 20.00 uur voeding niet gegegeven en gewacht tot dat ze zelf wakker werd. Uiteindelijk hebben we haar om 22.00 uur wakker gemaakt. Daarna heeft ze heerlijk haar fles leeg gedronken en is weer lekker gaan slapen tot 07.15 de volgende ochtend. Ze was er dus aan toe om de laatste voeding niet meer te doen.

gr, elsbeth
 
Terug
Bovenaan