Laatste voeding

Hoi ,

Ik hoor van vriendinnen om mij heen dat hun kindjes vaak rond 8 uur / half 9 de laatste fles kregen . Ze waren toen rond de 6 á 8 weken oud , en sliepen dan door tot de volgende ochtend . Mijn kleine meid is nu 12 weken oud , maar krijgt de laatste fles vaak tussen 11 uur en half 1 . Geef ik rond die tijd de fles wat hun deden komt ze daarna gewoon nog voor de laatsten voeding . Maar nu mijn vraag , vanaf wanneer doen de meeste kindjes dat? Verschilt dit per kind , of moet ik dit er langzaam in gaan brengen ? Vind dit zelf lastig omdat ik zo veel verhalen om me heen hoor.

Groetjes Claudia

Dag Claudia, 
Ik heb zelf een kereltje van 3 maanden en hij krijgt zijn laatste voeding ook al sinds het eerst begin zijn laatste voeding tussen half 10 en 10 uur. De eerste weken kwam hij dan 's nachts nog twee keer, dit werd geleidelijk 1 keer en met acht weken sliep hij in eens door. 
Ik heb altijd op verzoek gevoed en dit is het ritme wat mijn kindje zelf prettig vind. Ik heb hier heel erg veel mazzel mee.
Helaas voor jou denk ik dat je kindje behoefte heeft aan de voeding die ze nu nog krijgt. Maar wat je nog zo kunnen proberen als je een speen gebruikt.. Is kijken wat er gebeurd als je haar 's nachts een keer de speen geeft ipv een voeding. Soms hebben ze zuig behoefte en niet zo zeer honger en dan kan het best zijn dat je kindje weer in slaap valt. 

Ik hoop dat je hier wat mee kan. Hoe sneu ook, niet alle kindjes zijn hetzelfde en sommigen slapen het hele eerste jaar 's nachts niet door (mijn neefje bijvoorbeeld) 

Groetjes

Hi Claudia, 
Doorslapen de eerste 6 maanden is meer geluk dan wijsheid. Wist je dat na 1 jaar ongeveer pas 70% van de baby's doorslaapt? 30% dus niet. Ik heb geluk gehad met mijn 2 zoontjes. De jongste is nu ook 12 weken en sliep met 5 weken door. Echt mazzel!! Ik geef hem de fles op verzoek met uit zonder ing van de laatste fles. Die krijgt hij altijd om 23 uur. De ene keer drinkt hij hem leeg, de andere keer niet. Wij noemen het een 'afgietflesje' voor de nacht. Tip van het cb.

Je  moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Volledig op verzoek doet je baby er wellicht iets langer over een nachtritme te vinden. Wij hebben met het 'afgietflesje' goede ervaringen met beide kids. 

Liefs, Anna

Laat je niet van de wijs brengen door verhalen van anderen! Ieder kind is anders. En het behoorlijk uitzonderlijk dat de kinderen van jouw vriendinnen als zo snel doorslapen! Volgens mij hebben wij tot en met 4 maanden onze zoon nog wakker gemaakt rond 22:30 voor een fles en op een gegeven moment gaan afbouwen en toen ineens gestopt. Dat ging toen goed. Maar echt bij ieder kind is het anders. En al die drukte over doorslapen! Het is normaal als je kind het eerste half jaar niet doorslaapt!

Terug
Bovenaan