Laatste voeding

Hallo allemaal,

Wij willen proberen om te stoppen met de laatste fles. Mijn dochter van 4 maand krijgt nu 5x 180cc fv. We leggen haar om 8 uur in bed en maken haar om 11 uur wakker (Met tegenzin van madam, maar de fles gaat half slapend op)
Cb zegt dat ze het aan kan en we gaan ook meer geven in de andere flessen en bij de laatste rijstebloem er bij in. Maar ik vind het toch spannend. Wat als ze wakker wordt, dan toch een flesje geven of proberen weer in slaap te krijgen.
Jullie lezen, ik ben wat onzeker :) Mijn man zegt ook, gewoon proberen.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Bedankt alvast.

Volg het idee van je man. Gewoon proberen :)
Dat is eigenlijk zo'n beetje waar het hele baby gebeuren uit bestaat. Er is ook niks mis met een extra fles als ze toch wakker wordt. 

Gewoon doen inderdaad. Als ze wakker wordt stop dr dan eventueel een speentje in. Dan vallen ze vaak wel weer in slaap. Misschien lukt het de ene dag wel, maar de andere dag niet. Geef dr dan gewoon een kleiner flesje. Het hoeft niet van het ene op het andere moment goed te gaan. Kan natuurlijk wel, maar ga daar niet van uit. 

Gewoon doen inderdaad. Als ze wakker wordt stop dr dan eventueel een speentje in. Dan vallen ze vaak wel weer in slaap. Misschien lukt het de ene dag wel, maar de andere dag niet. Geef dr dan gewoon een kleiner flesje. Het hoeft niet van het ene op het andere moment goed te gaan. Kan natuurlijk wel, maar ga daar niet van uit. 

Gewoon proberen idd. Wij zitten met onze zoon van 4mnd in zelfde fase. Hij lag iedere keer zo diep te slapen om 23uur. Hij heeft een paar weken doorgeslapen tot 5.30 en toen opeens weer een paar dagen wakker rond 23uur voor een flesje. Ook 2x 'pech' gehad en zat ik om half 2 s nachts een fles te geven. Ze geven zelf heel goed aan waar ze behoefte aan hebben. Gewoon proberen. Je merkt snel genoeg of het werkt of niet ;)

Hoi,
ik zou haar zeker niet meer wakker maken om elf uur. Blijkbaar heeft ze meer behoefte aan slaap dan aan voeding op dat moment! Wij hebben ons zoontje nooit wakker gemaakt voor voeding. Hij kwam een poos rond 3 uur. Prima. Hij is die vanzelf gaan overslaan en toen konden we lekker doorslapen. 
Succes.

Hoi! Wij zijn ook in 1x gestopt. Hij werd soms een beetje wakker rond 4u maar sliep al snel weer in. Heb geen moment het idee gehad dat hij het miste. Ook omdat hij overdags echt zeker genoeg voeding kreeg. 

Het cb heeft al met hinderden baby's te maken gehad dus ga er maar gewoon vanuit dat ze het aankan.
Heeft ook met gewicht etc. te maken' en rond deze tijd krijgen ze ook al een fruithapje.
Dit is ook een belangrijk moment om alvast een goed strak ritme te creeeren voor je kleine.
Hebben jullie straks alle 3 profijt van.

Terug
Bovenaan